English

امیر حاتمی:

نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران در هیچ کشور دیگری را نمی‌ بینیم

وزیر دفاع گفت: در هیچ کشور دیگری نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران را نمی‌بینیم؛ در جاهای دیگر ارتش‌ها یک نیروی کاملاً رزمی در خدمت حاکمان و فرمانروایان است که این تفاوت عمده ی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بقیه ارتش‌ها است.

نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران در هیچ کشور دیگری را نمی‌ بینیم

به گزارش خبرگزاری موج، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تبریک ۲۹ فروردین روز ارتش و نیروی زمینی قهرمان، با اشاره به نقش برجسته ارتش در ایجاد و استمرار انقلاب اسلامی گفت: در کلام نورانی حضرت امام(ره) مکرراً قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولین و کارکنان ارتش مخاطب قرار گرفته‌اند و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، بدنه ارتش را مومن و از بدنه مردم می‌دانستند.

وی پیوستن ارتش به مردم و انقلاب اسلامی در روزهای پایانی مبارزات و قبل از پیروزی نهایی انقلاب اسلامی را یکی از مهم‌ترین عناصر تسریع کننده و تسهیل کننده پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد، ارتش جمهوری اسلامی با پیروزی انقلاب بلافاصله در صحنه‌ای دیگر از پایبندی خود به اسلام و انقلاب وارد عرصه درگیری با عناصر ضد انقلاب در کردستان، گنبد و... و. شد و نشان داد هرزمان و مکانی به حضور مقتدرانه اش نیاز باشد گوش بفرمان امام و مقتدای خود صمیمانه و خالصانه جانفشانی خواهد کرد.

* ارتش ایران بر اساس تعالیم مکتب اسلام عمل می‌کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مورد سایر خصایص و وجه تمایز ارتش با ارتش‌های دیگر کشورها، گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران را یک ارتش مکتبی و مردمی تعریف کرده است؛ بدین معنا که ارتش جمهوری اسلامی هم باید یک نیروی نظامی و دفاعی رزمی و بازدارنده باشد و در عین حال رفتار و عملکردش بر اساس تعالیم متعالی مکتب اسلامی باشد و کاملاً مردمی و از بدنه مردم باشد و بحمدالله خدا را شاکریم که ارتش جمهوری اسلامی به طور کامل این ویژگی‌های منحصر بفرد را داراست که این مساله را باید به جمهوری اسلامی، حضرت امام (ره) و به فرماندهی معظم کل قوا و همینطور فرماندهان ارتش و تک تک رزمندگان و کارکنان شریف ارتش تبریک و تهنیت گفت.

امیر حاتمی افزود: در هیچ کشور دیگری نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران را نمی‌بینیم؛ در جاهای دیگر ارتش‌ها یک نیروی کاملاً رزمی و نه در خدمت مکتب و نه در خدمت مردم کشور بلکه عمدتاً در خدمت حاکمان و فرمانروایان است که این تفاوت عمده ی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بقیه ارتش‌ها است.

* ارتش دارای بهترین سرمایه انسانی است

وی به روابط مشترک نیروهای مسلح به خصوص وزارت دفاع و ارتش جمهوری اسلامی پرداخت و تصریح کرد: نیروهای مسلح و وزارت دفاع به عنوان ید واحده و دست در دست هم در خدمت آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و عزت و افتخار ملی بوده و از هیچ تلاشی برای اقتدار ایران اسلامی فروگذار نخواهند کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان مسئول اصلی پشتیبانی نیروهای مسلح، ماموریت‌های مهمی را بر اساس قانون برای ارتقاء توان رزم نیروهای مسلح بر عهده دارد که مردم عزیز ایران اسلامی در این سال‌ها گوشه‌هایی از این دستاوردهای بزرگ را دیده‌اند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان این نکته که نیروهای مسلح با دو رکن نیروی انسانی مجرب و متعهد و سلاح و تجهیزات و ملزومات پیشرفته، مأموریت حفظ و ارتقاء امنیت ملی را برعهده دارند، افزود: وزارت دفاع برای فراهم آوری و آماده سازی این دو رکن اساسی نیروهای مسلح تمام تلاش خود را به عمل می‌آورد و الحمدالله امروز از لحاظ نیروی انسانی در نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی جزو بهترین هاست و وزارت دفاع مفتخر است که نیروی انسانی را پشتیبانی می‌کند که جانشان را در کف دستشان گرفته‌اند و هر لحظه آماده ی جانفشانی و فداکاری اند.

* ارتش از آماده‌ترین ارتش‌های دنیا است

وی در ادامه با اشاره به پشتیبانی تسلیحاتی وزارت دفاع از نیروهای مسلح،  ارتش و همچنین روابط علمی و دانشی که بین دانشمندان و مهندسان ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع وجود دارد، گفت: امروز از لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی و آموزش و طراحی‌ها ارتش جمهوری اسلامی ایران بلاتردید از آماده‌ترین ارتش‌های دنیا است؛ این را در میدان عمل ثابت کرده است و در طول ۴۱ سال اخیر به وضوح دیده‌ایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران به حمد الله جز بصیرترین و مؤمن ترین سازمان‌ها و نهادهای کشور است که به خوبی تهدید، نیت و افکار پلید دشمن را درک می‌کند و با درک صحیح از تحولات منطقه‌ای و جهانی خود را برای رویارویی با هر تهدیدی آماده کرده است و به همین دلیل با عزم و آمادگی، ضمن ایجاد بازدارندگی به دشمن فهمانده است که اگر تعدی و تجاوز کند، پاسخ دندان شکنی دریافت خواهد کرد.

* ارتش ایران همواره در بروز بحران‌ها در کنار مردم بوده است

امیر حاتمی با اشاره به تاثیر اقدامات ارتش در بروز بحران‌ها در کشور مانند سیل، زلزله و یا در بحران مقابله با ویروس کرونا، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به رویکرد مردمی بودن و از دل ملت برخواستن در این گونه مواقع با خالصانه ترین نیات وارد میدان می‌شوند و با همت جهادی و انقلابی خود به کمک مردم آسیب دیده می‌پردازند.

وی به اقدامات بی شمار ارتش در وقایع اخیر بویژه زلزله کرمانشاه اشاره و خاطرنشان کرد: برای مثال در سر پل ذهاب که بنده در آنجا حضور داشتم به دلیل نزدیکی یگان‌های ارتش در آنجا و این آمادگی و نظمی که وجود داشت شهری که بخش قابل توجهی از آن تخریب شده بود قبل از اینکه یگان‌های امدادی وارد عمل شوند ارتش جمهوری اسلامی ایران در همان لحظات و شب اول یک نقش تعیین کننده و ماندگار ایفا کرد و به امر فرمانده معظم کل قوا لبیک گفت و توانست اقدامات ارزشمندی را انجام دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اقدام اخیر و قابل تحسین ارتش و بخصوص نیروی زمینی در خصوص مقابله با شیوع بیماری کرونا در کشور، تاکید کرد: ارتش در یک اقدام انقلابی و جهادی توانست طی ۴۸ ساعت مرکز نقاهتگاهی و بیمارستانی ۲۰۰۰ تختی را آماده نماید و این برای مجموعه بهداشت و درمان کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

امیر حاتمی در پایان ضمن تقدیر از تمامی تلاش‌های ارتشیان جان بر کف، فرمانده کل ارتش و فرماندهان نیروها، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با کارنامه درخشان خود و تقدیم ۴۸ هزار شهید به انقلاب اسلامی مفتخر است که از مردم و برای مردم است و همواره بعنوان بازوان پرتوان ولایت در کنار ملت بزرگ ایران ایستاده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی