English

سید مصطفی میرسلیم:

جهش تولید یکی از مقولات بسیار مهم اقتصاد مقاومتی است

سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جهش تولید یکی از مقولات بسیار مهم اقتصاد مقاومتی است.

جهش تولید یکی از مقولات بسیار مهم اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری موج، سید مصطفی میر سلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی کشور را در مقابل اختلالات، محدودیت ها، فشارها، تحریم ها و تکانه های داخلی و بین المللی مقاوم می کند.

وی همچنین ضمن اشاره به شعار سال یعنی « جهش تولید » اظهار داشت: کشور از امکانات، منابع و قابلیت های زیادی به لحاظ اقتصادی برخوردار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه مقدمات لازم برای فعالیت های تولیدی در جامعه فراهم است، گفت: برای دستیابی به جهش اقتصادی و رونق تولید و همچنین خارج شدن از وضع رکود کنونی باید موانع و مشکلات را از سر راه کار آفرینان، صنعتگران، تولیدکنندگان و در یک کلام فعالان اقتصادی برداشت.

وی افزود: واقع مطلب اینکه با اتکا به توان و منابع داخلی می توان از پس مشکلات اقتصادی کشور برآمد مهم اینکه به توانمندی ها، استعدادها و قابلیت های خود باور عمیق داشت.

میرسلیم اظهار داشت: کشور سال ها مواجهه با رکود تورمی است یعنی هم رکود و هم تورم برای مملکت مشکل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی به لحاظ اقتصادی ظرفیت، منابع و قابلیت های فراوانی دارد که متأسفانه به نحو باید و شاید این ظرفیت ها به منصه ظهور نرسیده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: اگر این ظرفیت ها بالقوه تبدیل به بالفعل شود بسیاری از مشکلات مملکت برطرف خواهد شد.

وی افزود: ضرورت ایجاب می کند برای پیشرفت و اعتلای کشور ضمن توجه به ظرفیت های داخلی باید از تجربیات سایر کشورهای جهان نیز استفاده کرد.

میرسلیم بیان داشت: سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نام گرفت و خوشبختانه در راستای تحقق این شعار اقدامات خوبی به همت جمعی بویژه کارآفرینان صورت گرفته و تجربیات مناسبی هم کسب شده است از این رو باید از تجربیات سال رونق تولید برای جهش تولید استفاده شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه باید با موضوع جهش تولید واقع گرایانه برخورد شود، گفت: تولید یک موضوع خیالی نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم افزود: متأسفانه در حال حاضر موانع و مشکلاتی بر سر راه تولید و اقتصاد کشور وجود دارد که باید این موارد برطرف شود.

وی اظهار داشت: دیوان سالاری عجیب و غریب، مقررات متناقض، زمان بر بودن فرآیند صدور مجوزها، قوانین زائد و دست و پاگیر، بروکراسی کاذب اداری، واردات بی رویه، قاچاق، فساد، تبعیض و غیره از جمله این موانع است.

میرسلیم بیان داشت: برخی از این موارد مثل واردات بی رویه و قاچاق نه تنها تولید بلکه به کل اقتصاد کشور ضربه می زند.

وی گفت: ارز مملکت باید به واردات کالاهایی اختصاص پیدا کند که باعث تقویت تولید و اشتغال داخلی شود نه اینکه به تولید و اشتغال جامعه ضربه وارد کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی