English

ساجدی در گفتگو با موج:

نامه ظریف به گوترش در راستای توقف تروریسم اقتصادی بود/ هیچ پولی در اختیار ایران قرار نخواهد گرفت

کارشناس سیاست خارجی گفت: شب گذشته ترامپ اعلام کرد هیچ پولی در اختیار ایران قرار نخواهد گرفت چون این کشور در تحریم هست.

نامه ظریف به گوترش در راستای توقف تروریسم اقتصادی بود/ هیچ پولی در اختیار ایران قرار نخواهد گرفت

محمد ساجدی کارشناس سیاست خارجی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره نامه ظریف به آنتونیو گوترش دبیر سازمان ملل متحد مبنی بر توقف تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران، اظهار داشت: برای اولین بار آقای رییس جمهور نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و سران بسیاری از کشورها مبنی بر اینکه تحریم ها ظالمانه است و اگر وجدان آگاه دارید پادرمیانی کنید تا تحریم ها شکسته شود، را ارسال کرد.

وی ادامه داد: آقای ظریف هم در دیدار با دیپلمات ها ضمن بیان نامه رییس جمهور  در مورد ضرورت لغو تحریم‌ها علیه ایران در شرایطی که کشورمان در حال مبارزه همه جانبه با ویروس کرونا است نامه ای ارسال کرد.

کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اختصاص 50 میلیارد دلار پول توسط سازمان ملل و بانک جهانی به کشورهای متضرر از شیوع کرونا،  گفت: رییس کل بانک مرکزی نیز اعلام کرد ما تقاضای در اختیار قرار دادن حداکثر وام تا سقف  5 میلیارد دلار را داشته ایم.

ساجدی تصریح کرد: شب گذشته ترامپ اعلام کرد هیچ پولی در اختیار ایران قرار نخواهد گرفت چون این کشور در تحریم هست.

وی با بیان اینکه سازمان ملل حتی اگر هم بخواهد نمی تواند برای از میان برداشتن تحریم های آمریکا اقدامی انجام دهد؛ افزود: تحریم‌های وضع شده علیه ایران براساس قوانین آمریکا بوده و دیگر کشور‌ها از جمله اروپای را مجبور کرده است که از آن تبعیت کنند و در صورت اطاعت نکردن با تحریم واشنگتن مواجه می‌شوند و بین دو راه ارتباط با تهران و حفظ روابط با واشنگتن بدیهی است که راه دوم  را انتخاب خواهند کرد.

کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین هیچ اتفاقی برای رسیدن به نقطه مطلوب نخواهد افتاد و پولی در اختیار ایران قرار نخواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه