English

حسینی در گفتگو با موج:

مبارزه با کرونا امری جناحی و سیاسی نیست/ حضور یک روزه روحانی در ستاد مبارزه با کرونا قابل قبول نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم از حضور یک روزه روحانی در ستاد مبارزه با کرونا انتقاد کرد.

مبارزه با کرونا امری جناحی و سیاسی نیست/ حضور یک روزه روحانی در ستاد مبارزه با کرونا قابل قبول نیست

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به اقدامات دولت برای مقابله با شیوع کرونا ، اظهار داشت: تلاش های بسیار خوبی برای مقابله با این بیماری از سوی وزارت بهداشت انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این شرایط حجم زیادی از کار بر دوش کادر درمانی، پزشکان و پرستاران فداکار قرار گرفته، ادامه داد: به دلیل شیوع فراگیر و سریع این بیماری در سراسرجهان، دستگاه ها و نهادهای گوناگون کشور کم و بیش مشغول انجام وظیفه هستند.

حسینی با اشاره به اقدام ترامپ در لغو پرواز ها از اروپا  به آمریکا در حالیکه قبلا ترس از کرونا را موهوم می‌دانست، افزود: لغو پرواز ها و قطع ارتباط بین دو قاره در تاریخ بی سابقه است و نشان دهنده ابعاد این موضوع و پیامدهای منفی این بحران جهانی است.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: بنابراین با توجه به آثار مخرب این ویروس منحوس و لزوم پیشگیری از شیوع آن نیاز است همه دستگاه ها با تمام ظرفیت  پای کار باشند.

وی با اشاره به اقدامات ارتش و سپاه، بسیج و نیروی انتظامی برای مقابله با کرونا، گفت: خوشبختانه نهادهای حاکمیتی از جمله ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و ستادکل نیروهای مسلح، همه در حال کمک هستند تا تبعات منفی این بحران کاهش یابد.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه  از قوه مجریه و شخص آقای روحانی توقع بیشتری است که با تمام توان و جدیت در صحنه باشند ، اظهار داشت: رئیس جمهور باید از روز اول ریاست ستاد ملی مقابله با کرونا را بر عهده می گرفت واز همه اختیارات قانونی و نیز اختیارات گسترده‌ای که رهبری به ایشان تفویض کرده برای هماهنگی بین دستگاهها و مدیریت منسجم استفاده می‌کرد نه اینکه این مسوولیت سنگین را به وزیر بهداشت بسپارد چرا که وزارت بهداشت باید به کار تخصصی خود یعنی درمان، تجهیز و ساماندهی بیمارستان ها بپردازد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: اینکه وزیر بهداشت  و رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی در استانها بخواهند به مسائلی چون احتکار کالاهای مورد نیاز، مشکلات گمرکی، قرنطینه و سایر مشکلات بپردازند نه در توان و تجربه آنهاست و نه دیگر بخشها پذیرا هستند و بر فرض این امکان، از کار اصلی و تخصصی خود باز می‌مانند .

حسینی ادامه داد: اینکه آقای رییس جمهور بگوید یک روز در هفته در جلسه ستاد مقابله با کرونا شرکت می‌کنم اصلا قابل قبول نیست و مانند این است که در جنگ تحمیلی هنگام عملیات بگوییم ستاد فرماندهی هفته ای یک بار تشکیل می شود، در حالی که باید لحظه‌ای پیشروی عملیات و پدافند دشمن را رصد کرد و برای هماهنگی نیروها و تقسیم کار تصمیم گرفت و بر اجرا هم نظارت کرد؛ بنابر این ضمن قدردانی از مجاهدت وزیر و مدیران وزارت بهداشت، باید گفت اقدامات دولت تاکنون کافی نبوده و متناسب با عظمت واقعه نیست.

حسینی با بیان اینکه مبارزه با کرونا  با منافع ملی و مصالح عموم مردم گره خورده است و امری جناحی و سیاسی نیست، افزود: همه دلسوزان از هر جریان سیاسی از رییس جمهور خواسته اند که با احساس مسئولیت بیشتر و فعال‌تر در صحنه باشد و بداند که این قضیه با سیل و زلزله در گوشه‌ای از کشور و یا مسئله افزایش قیمت بنزین قابل مقایسه نیست، این بار مسئله مرگ و زندگی بسیاری از مردم مطرح است و نمی‌توان آن را سرسری گرفت و یا به تفویض اختیار به وزیر بهداشت دل خوش داشت.

دبیر کل کانون دانشگاهیان با اشاره به تعطیلی نادرست مجلس شورای اسلامی، گفت: از نمایندگان مجلس هم  بسیار گلایه داریم که در این شرایط خطیر، وظایف خود را رها کرده اند، در حالی که باید فعال تر در صحنه حضور داشته باشند؛ هرچند که  باید مراقب سلامتی خود باشند اما تعطیلی مجلس وجهه ای ندارد.

حسینی با طرح این سوال که چطور از یک کارگر و یا کارمند ساده  انتظار داریم  در محل کار خود حضور داشته باشد و اداره ها و نهادها باز باشند اما مجلس که از ارکان مهم کشور است در این برهه حساس تعطیل  شود؟ تصریح کرد: این اشکال از ضعف های جدی مجلس دهم به شمار می آید که متاسفانه جزو ضعیف ترین مجالس بعد از انقلاب بوده است.

این فعال سیاسی افزود: امیدواریم برای برون رفت از این گرفتاری عام البلوی همه امکانات و ظرفیت‌های کشور و حتی کمک‌های ایرانیان خارج از کشور به کار گرفته شود و خوشبختانه با فرمان رهبری "قرار گاه بهداشتی و درمانی" نیروهای مسلح هم شکل گرفت که این مجموعه مقتدر می تواند نقش برجسته‌ای ایفا کند و کم کاری بعضی دستگاهها را هم جبران نماید تا این چالش بزرگ را با کمترین آسیب پشت سر بگذاریم.

حسینی با اشاره به وجود جنگ بیولوژیکی در مورد این ویروس، اظهار داشت: انتشار این ویروس یک امر عادی  به نطر نمی رسد و ویروسی را سراغ نداریم که در گذشته اینقدر پیچیده عمل کند و به سرعت فراگیر و جهانی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: اینکه این ویروس ساخته و پرداخته قدرتهای جهانی است که در انتشار آن تعمد داشته‌اند یا در آزمایشگاه از کنترل خارج شده نیاز به بررسی کارشناسی دارد.

سید محمد حسینی  در پایان با بیان اینکه مسئولان روسیه و چین به احتمال بالا  این رودیداد را جنگ بیولوژیکی امریکا برای ضربه زدن به چین و دیگر کشورها می دانند، خاطرنشان کرد: البته این بیماری به ایران و چین محدود نشد، مرزهای اروپا را در نوردید وحالا ترامپ را هم که تاکنون بی اعتنایی نشان می داد وادار به اقدامات تامینی، پیشگیرانه و نیز درمانی کرده است و قطعا این ماجرا باعث مشکلات اقتصادی حائز اهمیتی در امریکا می شود که می‌تواند  در ماههای آینده انتخابات ریاست جمهوری را تحت الشعاع قرار دهد و موقعیت ترامپ را متزلزل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه