English

قنادباشی در گفتگو با موج:

ترکیه در خاک سوریه همسو با آمریکا و عربستان عمل می کند

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب با مانع تراشی های ارتش ترکیه مواجه هستند.

ترکیه در خاک سوریه همسو با آمریکا و عربستان عمل می کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، طی روزهای گذشته خبرگزاری رسمی دولت سوریه از درگیری شدید میان نظامیان ارتش سوریه و نیروهای ارتش ترکیه خبر داد.

همچنین این خبرگزاری از تبادل آتش میان نظامیان سوری و ترکیه در نزدیکی شهر راس العین  خبر داد. ترکیه ماه گذشته به مبارزان کرد در شمال شرق سوریه حمله کرد. نیروهای کرد در پاسخ به حمله ترکیه به سوریه، از دولت سوریه خواستند تا وارد عمل شود. از آن تاریخ تاکنون، نیروهای ارتش سوریه عازم شمال شرق این کشور شده و درگیری های پراکنده ای را با شبه نظامیان طرفدار ترکیه و همچنین نیروهای ارتش ترکیه داشته اند.

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به تجاوز ترکیه به خاک سوریه ، اظهار داشت: ترکیه در عرصه عمل مخالف پایان دادن به حضور گروه های تکفیری در استان ادلب است البته در مواضع رسمی، خودش را مخالف گروه های تکفیری اعلام می کند اما در عرصه عمل مخالف عملیات بزرگ ارتش سوریه است که برای پاکسازی بقایای تروریست ها که در استان ادلب گرد هم آمده اند است لذا نیروهایی را وارد خاک سوریه کرده است.

وی ادامه داد: هرچه سوریه موفق شده مناطق ورودی به ادلب را آزادسازی کند، ترکیه بیشتر از خودش ناشکیبایی نشان می دهد.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: به تصور دولت ترکیه باقی ماندن گروه های تروریستی در ادلب به آنها کمک می کند که از این نیرو ها برای کنترل کردهای مخالف که بعضا در خاک سوریه فعالیت می کنند، استفاده کند.

وی با بیان اینکه موضع ترکیه به طور ناگفته و پنهانی،  همسو با آمریکایی ها، اسرائیلی ها و کشورهای مرتجع منطقه است، تصریح کرد: آمریکایی ها، عربستان و قطر  خواستار باقی ماندن گروه های تروریستی در سوریه هستند تا کشورهای منطقه قدرتمند تر نشوند.

قنادباشی افزود: وقتی ترکیه با عملیات آزادسازی ادلب و پایان دادن به حضور گروه های تروریستی مخالفت می کند،  آمریکایی ها و اسرائیلی ها به نوعی از طرق مختلف حمایت می کنند بعنوان مثال مسئله غیرنظامیان را به میان می کشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب با مانع تراشی های ارتش ترکیه مواجه هست، در این میان ترکیه سودهایی را دریافت می کند از جمله ترکیه پول هایی را از اروپا برای جلوگیری از مهاجرین سوری و پول هایی را از عربستان برای کمک رسانی برای گروه های همسو با عربستان دریافت می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه