English

ربیعی:

شایعه‌ ها درباره استعفای رئیس جمهور را تکذیب می‌ کنیم/گاز در روستاها قطع نشده است

سخنگوی دولت در مورد وضعیت گازرسانی و برق در برخی از نقاط کشور گفت: گاز در روستاها قطع نشده است و ما مشکل برق را داشتیم که تأمین اعتبار شد و تعدادی نیز از استان‌های کشور به مناطق اعزام شد و روستاهایی که در آن برق نیست، کاهش پیدا کرده است.

شایعه‌ ها درباره استعفای رئیس جمهور را تکذیب می‌ کنیم/گاز در روستاها قطع نشده است

به گزارش خبرگزاری موج، علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد دستور جلسه هیئت وزیران اظهار کرد: ابتدای جلسه دولت در مورد راهپیمایی ۲۲ بهمن بحث شد و با وجود سرمایی که وجود داشت، مردم ایران را گرم کردند؛ هیئت دولت از همه افرادی که در راهپیمایی شرکت کردند، سپاسگزاری و تشکر می‌کند.

او افزود: راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن برای همه ما اهمیت فوق العاده‌ای داشت، زیرا در کنار همه مشکلات ناشی از تحریم‌ها و جنگ اقتصادی که علیه مردم صورت می‌گرفت نشان داد مردم در صحنه هستند و در اصول اساسی هم نظر هستند که برای دولت و همه مغتنم است و از همه مردم که با هر گرایش و عقیده‌ای حضور پیدا کردند تشکر و سپاسگزاری می‌کنیم.

سخنگوی دولت درباره شایعه استعفای رئیس جمهور بیان کرد: قبلا نوشته ام که تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ دولت در کنار مردم بوده و نگاه رو به جلو هم دارد. از این پس هم هر شایعه‌ای درباره استعفای رئیس جمهور را پیشاپیش تکذیب می‌کنیم.

ربیعی درباره دیگر مباحث جلسه هیئت دولت نیز اظهار کرد: بحث برف در برخی مناطق در دولت مطرح شد که تلاش‌های زیادی صورت گرفت که راه‌های اصلی باز شود و تاکنون عمده راه‌های اصلی باز شده و شاید چند تا راه اصلی هنوز بسته است.

او درباره وضعیت گازرسانی و برق در برخی از نقاط کشور نیز گفت: گاز در روستا‌ها قطع نشده است و ما مشکل برق را داشتیم که تأمین اعتبار شد و تعدادی نیز از استان‌های کشور به مناطق اعزام شد و روستا‌هایی که در آن برق نیست، کاهش پیدا کرده است. ۹۰ هزار روستا دچار مشکل بودند که مشکلات آن‌ها در حال رفع شدن است و بر اساس گزارش وزیر نیرو نیز مشخص بود که برق به طور کامل به روستا‌ها برمی‌گردد.

* مردم با توجه به بروز مشکلات برف در جاده‌های کشور مسافرت نکنند

سخنگوی دولت با بیان اینکه به مردم توصیه می‌کنیم با توجه به بروز مشکلات برف در جاده‌های کشور مسافرت نکنند، افزود: بارش برف منجر به بسته شدن برخی جاده‌های اصلی کشور شده بود؛ این در حالی است که برخی مردم از جاده‌های فرعی تردد می‌کنند و این اصرار مشکلات بسیاری برای عبور ومرور ایجاد کرده است، لذا به آن‌ها می‌گویم به توصیه دستگاه‌های اجرایی عمل کنند.

ربیعی با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های فروردین در جلسه امروز هیئت دولت گفت: در این جلسه درباره موضوع بارش‌های ابتدای سال آینده بحث و تبادل نظر شد و به زودی اسامی استان‌هایی که احتمال بارش در اولین ماه سال وجود دارد را اعلام خواهند کرد. بر همین اساس هم باید پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد.

او گفت: پیش‌بینی‌های سه ماهه با ۷۰ درصد تقریب وجود دارد. این در حالی است که برخی استان‌ها ممکن است در اثر بارش‌های فروردین ماه دچار مشکل شوند، لذا رئیس‌جمهور امروز به وزیر نیرو تاکید کردند مشکلات را رفع کنند. وزیر نیرو در جلسه امروز هیئت دولت درباره رها سازی آب‌های پشت سد‌ها نیز توضیحاتی دادند تا استان‌هایی که در اثر بارش‌های فروردین ماه دچار مشکل خواهند شد معضلی در این خصوص نداشته و غافلگیر نشوند.

ربیعی گفت: مردم باید به توصیه‌های سازمان هواشناسی و اخطار‌های پلیس راه توجه کنند و وقتی ارگان‌های ذی‍ربط به مردم تاکید می‌کنند که به برخی مناطق مسافرت و تردد نکنند، مردم هم باید به این توصیه توجه کنند. وقتی مردم در جاده‌ها در برف گیر می‌کنند و تردد آن‌ها عملا قفل می‌شود، مردم محلی هم دچار مشکل شده و تردد آن‌ها هم قفل خواهد شد.

سخنگوی دولت درباره مصوبات امروز هیئت دولت گفت: پیش از این مصوبه‌ای درباره ایثارگران داشتیم که آن‌ها می‌توانستند از صندوق توسعه ملی وام بگیرند و این صندوق هم مکلف بود ۱۵ درصد از منابع خود را به ایثارگران بدهند. لذا، چون این مصوبه ابهام داشت و شخصیت حقیقی و حقوقی ایثارگران در آن تمایز نداشت تصمیم خوبی به پیشنهاد بنیاد شهید اتخاذ شد؛ طبق این مصوبه شرکت‌هایی که ۵۰ درصد از سهام آن‌ها متعلق به ایثارگران است بتوانند مشمول این تسهیلات شوند. به شرطی که تا پایان دوره بازپرداخت سهم آن‌ها کمتر از ۵۰ درصد نشود، از تفسیری که می‌توانست منجر به آن شود که این مصوبه شامل حال ایثارگران شده و شامل شرکت نشود. اکنون اصلاحات لازم صورت گرفته و تعمیم پیدا کرد تا ظرفیت لازم ایجاد شده و ایثارگران بتوانند از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

ربیعی گفت: امروز در جلسه هیئت دولت تصمیم دیگری درباره فوق‌العاده جذب کارکنان ثابت و رسمی شهرداری انجام شد به طوری که به این فوق‌العاده جذب افزوده شود که برای کارکنان شهرداری حائز اهمیت بود.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در جلسه امروز هیئت دولت اساسنامه جامعه مشاوران رسمی مالیاتی اصلاح شد، گفت: رشته‌های حسابداری و حسابرسی هم به این جامعه افزوده شده و پروانه کار حرفه‌ای هم برای آن‌ها صادر خواهد شد؛ لذا پیش‌بینی می‌شود بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر در رشته‌هایی که مربوط به این جامعه و بازار بودند بتوانند بازار کار جدیدی پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی