English

ابوترابی در گفتگو با موج:

نمایندگان انگیزه لازم برای اصلاح قانون انتخابات مجلس را ندارند/ خلا قانونی همچنان پابرجاست

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: با توجه به رد شدن طرح اصلاح قانون انتخابات در شورای نگهبان نمایندگان از ادامه رسیدگی به این طرح دلسرد شدند.

نمایندگان انگیزه لازم برای اصلاح قانون انتخابات مجلس را ندارند/ خلا قانونی همچنان پابرجاست

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج،  با اشاره به  اصلاح قانون انتخابات مجلس بر مبنای سیاست‌های کلی انتخابات، اظهار داشت: در سیاست‌های کلی انتخابات به مباحثی درباره وظایف مجلس، شورای نگهبان و حتی مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخته شده است. همچنین در مورد شفافیت مالی تبلیغات انتخاباتی به مسائلی پرداخته که قانون باید متناسب با آنها اصلاح شود.

وی با بیان اینکه قانون انتخابات مجلس هنوز نواقصی دارد، ادامه داد: طرح اصلاح قانون را شورای نگهبان رد کرده لذا اصلاحات این قانون را نمی‌توان در انتخابات دوره بعدی مجلس عملیاتی کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا مجلس به اصلاح قانون انتخابات اقدامی نکرد، اظهار داشت: وقتی این طرح در مجلس مورد تایید قرار گرفت و به شورای نگهبان رفت در آنجا رد شد یک دلسردی در مجلس ایجاد شد و در حال حاضر نیز نمایندگان نه وقت رسیدگی و نه انگیزه لازم برای انجام این کار را دارند.

 ابوترابی گفت: با توجه به رد طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، خلاء قانونی همچنان پا برجاست اما ما تلاش می‌کنیم از طریق بررسی لایحه شفافیت که در دستور کار مجلس است، کاندیداها را مکلف به شفافیت مالی کنیم تا بتوانیم اصلاحات را در این دوره از انتخابات لحاظ کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه