English

از سوی جهانگیری؛

آیین‌ نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی ابلاغ شد

آیین‌ نامه اجرایی تبلیغات در حوزه خدمات پولی و بانکی کشور توسط جهانگیری برای اجرا به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ شد.

آیین‌ نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، اعضای دولت با هدف ساماندهی و تمرکز تبلیغات پولی و بانکی در چارچوب مقررات مشخص و دقیق، آیین‌نامه اجرایی «تبلیغات در حوزه خدمات پولی و بانکی کشور» را در جلسه ۸ دی ۱۳۹۸ تصویب کرد.

بر این اساس، انجام هرگونه تبلیغات در حوزه خدمات پولی و بانکی، تنها از سوی موسسات پولی و بانکی دارای اجازه‌نامه فعالیت از بانک مرکزی و در چارچوب این آیین‌نامه و قوانین و مقررات ناظر بر حوزه پولی و بانکی و بخشنامه‌ها و دستورات بانک مذکور مجاز است.

همچنین، موسسه پولی و بانکی دارای اجازه‌نامه تاسیس و یا مجوز پذیره‌نویسی از بانک مرکزی، موظف است قبل از انجام هرگونه تبلیغات مجوز لازم را از این بانک اخذ نماید.

افزون بر این، موسسه پولی و بانکی در صورت مغایرت تبلیغات خود با مقررات و ضوابط مربوطه، ایجاد اختلال در نظام پولی و بانکی  و یا اشتباه، گمراهی و فریب اشخاص در خصوص خدمات پولی و بانکی، موظف به توقف تبلیغات خود است.

سازمان صدا و سیما، کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و سایر سفارش گیرندگان تبلیغات و هم‌چنین شهرداری‌ها، وزارتخانه های راه و شهرسازی و ورزش و جوانان نیز موظفند به محض اعلام بانک مرکزی مبنی بر مغایرت تبلیغات مؤسسه پولی و بانکی با قوانین مربوط، نسبت به توقف فوری تبلیغات، اقدام و مراتب را به بانک مرکزی اعلام نمایند.

علاوه بر این، انجام تبلیغات در زمینه خرید و فروش تسهیلات و انواع سپرده بانکی و مجوزهای تأسیس و فعالیت مؤسسه پولی و بانکی، تبلیغات روی اسکناس‌، ایران چک‌ و مسکوکات منتشره بانک مرکزی و یا استفاده تبلیغاتی از آن ها و هم‌چنین، هرگونه تبلیغات از طریق چاپ برگه‌های شبه اسکناس، شبه ایران‌چک‌ و ضرب شبه مسکوکات بانک مرکزی ممنوع است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه