English

جهانگیری:

آمریکایی‌ها به دروغ می‌گویند دارو تحریم نیست

معاون اول رییس جمهور گفت: آمریکایی‌ها به دروغ می‌گویند دارو تحریم نیست، زیرا برای خرید دارو به پول نفت نیاز است و از طرف دیگر، سیستم بانکی را از انتقال پول منع کرده اند.

آمریکایی‌ها به دروغ می‌گویند دارو تحریم نیست

به گزارش خبرگزاری موج،  اسحاق جهانگیری ، معاون اول رییس جمهور امروز پنج شنبه در همایش روز پرستار در برج میلاد تهران، گفت: پرستاران، مرهم بر زخم و درد همنوعان هستند و سنگ صبور و گوش شنوا برای بیماران و رنج دیدگان تلقی می‌شوند.

وی ادامه داد: جامعه پرستاری در پیش آحاد ملت، مسئولین و نزد خداوند، جایگاه بسیار والایی دارند. همه به پرستار، از جنس فداکاری، عبادت و دیگر خواهی نگاه می‌کنند.

معاون اول رییس جمهور  گفت: پرستاران جزو انسان‌های شایسته ای هستند که در تاریخ می‌شناسیم.

وی افزود: ضرورت دارد در شأن پرستاران به مطالبات آنها توجه کنیم و متناسب با جایگاه پرستاری، خواسته‌های آنها را انجام دهیم.

* نیروی پرستاری خیلی کمتر از حد استانداردهای پذیرفته شده است

جهانگیری ادامه داد: هم بنده و رئیس جمهور و مجموعه دولت می‌دانیم شما پرستاران کشور مطالبات متعددی دارید که به موقع انجام نشده است. آگاه هستیم بار مسئولیت چند بیمار بر دوش یک پرستار است و نیروی پرستاری خیلی کمتر از حد استانداردهای پذیرفته شده بین المللی و داخلی است.

وی افزود: مطالبی که وزیر بهداشت در خصوص مطالبات پرستاری عنوان کرد، مورد قبول مجموعه دولت است و تلاش می‌کنیم در اسرع وقت دغدغه‌های شما را برطرف کنیم.

معاون اول رئیس جمهور، در ادامه با مشکلات پیش روی دولت، گفت: اگر برای ما درمان مهم است، باید خواسته‌های کسانی که در این بخش خدمت می‌کنند، مورد توجه قرار گیرد و تأمین شود تا مسائل مردم حل شود.

وی افزود: هر حکومت و دولتی در هر نقطه‌ای از دنیا با مسائل پیش بینی نشده مواجه می‌شود و دولت‌ها وقتی بودجه را می‌بندند و برنامه پنج ساله را تصویب می‌کنند، یعنی یک مسائلی را پیش بینی می‌کنند و متناسب با آن، منابع می‌بینند.

جهانگیری ادامه داد: حتی در بودجه سالانه گاهی اوقات ردیف‌های هزینه‌های پیش بینی نشده نیز اختصاص می‌یابد، اما گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که کسی فکر آن را نمی‌کند. مثل زلزله کرمانشاه و سیلی که در چند استان رخ داد.

وی افزود: هیچ وقت فکر نمی‌کردیم کشورهای اطراف ما هر کدام با مسائل و مشکلاتی مواجه شوند که همه کشورها را تحت تأثیر قرار دهد.

معاون اول رئیس جمهور، گفت: در سال ۹۲ که آمدیم به این نتیجه رسیدم که اصلی ترین اولویت دولت، تعامل با دنیا، حل مسئله هسته‌ای، کنترل تورم و اجرای طرح تحول سلامت است و به سرعت توانستیم در این مسائل به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: وقتی با ۶ کشور توافق می‌کنیم و یک کشور زورگو آن را بر هم می‌زند، حتماً مشکلاتی پیش می‌آید. آمریکایی‌ها ظالمانه ترین تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کردند و از برجام خارج شدند. در نتیجه منابع اقتصادی کشور تحت تأثیر قرار گرفت.

* صادرات و واردات ایران با موانعی مواجه شد

جهانگیری گفت: حداقل ۵۰ میلیارد دلار درآمد نفتی کشور هر سال تحت تأثیر این جریانات قرار گرفت و صادرات و واردات ایران که نیاز اقتصاد کشور است، به همین شکل با موانعی مواجه شد.

وی افزود: با تمام این مشکلات، در ۹ ماهه اول سال جاری حجم مبادلات ما بیش از ۷۰ میلیارد دلار بوده است.

معاون اول رئیس جمهور، با تقدیر از تلاش جامعه پزشکی و پرستاری کشور که در چنین شرایطی اجازه ندادند مردم دچار آسیب شوند، گفت: آمریکایی‌ها به دروغ می‌گویند دارو تحریم نیست، زیرا برای خرید دارو به پول نفت نیاز است و از طرف دیگر، سیستم بانکی را از انتقال پول منع کرده اند.

وی با اشاره به تلاش و زحمات جامعه داروسازی و پزشکی کشور برای کاستن از حجم مشکلات برای اینکه مردم آسیب نبینند، افزود: طرح تحول سلامت، در شروع به کار دولت به عنوان یک رویکرد مهم در دستور کار قرار گرفت.

جهانگیری با اشاره به یکی از آرمان‌های نظام و انقلاب که عدالت است، ادامه داد: طرح تحول سلامت به دنبال ایجاد عدالت در سلامت بود و توانست دغدغه‌های درمان در روستاها و شهرها را از بین ببرد.

وی افزود: طرح تحول سلامت با همین رویکرد و جهت گیری دنبال خواهد شد. به طوری که در بودجه سال 99 ، بیش از ۱۴ درصد از سهم بودجه به بخش بهداشت و درمان اختصاص داده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی