English

آیت‌الله مکارم شیرازی:

ریشه تفکر تکفیری را باید با کار فرهنگی خشکاند

آیت الله مکارم شیرازی گفت: برای مقابله با اندیشه تکفیری هیچ اقدامی مانند فعالیت‌های فرهنگی موثر نخواهد بود.

ریشه تفکر تکفیری را باید با کار فرهنگی خشکاند

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین زمانی رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‎های افراطی و تکفیری که در دفتر مرجع عالی‌قدر برگزار شد، با اشاره به اینکه حاصل حرکت تکفیری‌ها چیزی جز نابودی نیست، اظهار کرد: این نتیجه را می‌توان با نگاه به عملکرد تکفیری‌ها در منطقه که چیزی جز نابودی، تخریب و کشتار را به همراه نداشته است، مشاهده نمود.

وی با تاکید بر این‌که تا زمانی که فرهنگ تکفیر برچیده نشود آثار آن از بین نمی‌رود، گفت: ما معتقدیم در راستای مقابله با این اندیشه خطرناک، کار فرهنگی و علمی مقدم بر فعالیت‌های نظامی و فیزیکی است و باید ریشه تکفیر را بزنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: اندیشه تکفیر خشونت را به همگان نسبت می‌دهد و دراین‌بین تفاوتی هم بین شیعه، اهل سنت و مسیحیت و دیگر مذاهب نیست؛ این موضوع نشان می‌دهد که از دیگر مذاهب و ادیان نیز ظرفیت همکاری با دبیرخانه کنگره مقابله جریان‌های تکفیری وجود دارد و باید به‌درستی از آن بهره گرفت.

وی ادامه داد: کار به‌جایی رسیده که عربستان سعودی هم به دلیل تنفر جهانی از تکفیری‌ها، در ظاهر نسبت به عملکرد جریان‌های افراطی ابراز ناراحتی می‌کند.

وی تنفر جهانی نسبت به تفکر تکفیر را فرصتی ارزشمند برای مقابله همه‌جانبه با این اندیشه خطرناک دانست و اظهار داشت: ما معتقدیم آرام آرام ریشه تکفیر برچیده خواهد شد و تکفیری‌ها در آینده نزدیک ریشه‌کن خواهند شد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: البته در گوشه و کنار هر جامعه‌ای و هر مذهبی افراد تندرو و افراطی هستند که باید در خصوص آن‌ها نیز فعالیت‌های لازم و روشنگری درستی صورت گیرد.

وی همچنین از فعالیت‌ها و اقدام‌های صورت گرفته توسط دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‎های افراطی و تکفیری که تاثیر مثبتی در افشای ماهیت جریان‌های تندرو داشته است تقدیر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه