English

موج گزارش می دهد؛

اهواز در آب!/ جای خالی مدیران اجرایی در استان های پر بحران

آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیل در اهواز ماجرای تلخی است که مدتهاست این کلانشهر را درگیر خود کرده این درحالیست که استاندار این استان می گوید علت این آبگرفتگی ها کهنه بودن فاضلاب ها است.

اهواز در آب!/ جای خالی مدیران اجرایی در استان های پر بحران

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، اخبار رسیده از هواشناسی نشان می داد که دوره خشکسالی کشور در حال اتمام است و ایران وارد یک دوره پربارش و به زعم برخی کارشناسان تر سالی شده است. همه مردم کشور به خصوص استان های تشنه جنوبی از شنیدن این خبر خوشحال بودند تا اینکه آسمان در نوروز 98 شروع به بارش کرد. ماجرا دقیقا از همین جا شروع شد.

طی چند ساعت پس از بارش باران در اهواز  فاضلاب های شهرهای جنوبی بالا آمده و خانه ها پر از آب شده بود که در این میان خطر ابتلا به انواع بیماری های عفونی نیز افزایش یافت. به علت نادرست بودن زیرساخت ها که مقصران آن را باید در میان مدیران 30 سال گذشته پیدا کرد زنگ خطر استان به صدا درآمد و مسوولان هم درصدد آرام کردن اوضاع بودند، این تنها بخشی از اتفاقات ناگوار نوروز 98 بود.

با نزدیک شدن به فصل سر سال دوباره بارش ها از راه رسیده است هرچند این بارندگی ها غبار را از چهره آلوده شهر‌ها شست اما در اهواز نه تنها چهره آلوده این کلانشهر را پاک نکرد بلکه فرصتی داد به فاضلاب ها برای بالا آمدن و راه یافتن به خیابان ها و حتی به خانه های مردم.

حالا با آغاز این بارندگی ها  مسوولان استان خوزستان ممنوع الخروج شده اند. تلاش ها برای نجات جان و مال مردم خوزستان ادامه دارد اما مشکل بسیار عمیق تر از آن است که بتوان به راحتی آن را حل کرد.

ساخت و ساز های عجیب و غریب و مجوزهای یک شبه برای شروع ساخت منازل مسکونی در مناطقی که در زمان های بسیار قدیم جز مسیل بوده همه و همه باعث شده است مردم خوزستان این روزها درگیر مشکلات بزرگی هستند.

فرسودگی فاضلاب ها دلیل آبگرفتگی معابر است

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به آبگرفتگی های معابر اهواز،  گفت: تمامی دستگاه های مربوطه در حال انجام اقدامات لازم برای بهبود شرایط هستند.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی که وارد استان شده است بسیار فعال است که در خوزستان حدود 113 میلی متر و در اهواز 80 میلی متر بارندگی را شاهد بودیم و متاسفانه به دلیل فرسودگی فاضلاب ها شاهد آبگرفتگی معابر هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از نوروز 98 تاکنون اقدامی در جهت نوسازی فاضلاب ها انجام نشده است، اظهار کرد: حدود 400 میلیارد تومان برای آبفای اهواز هزینه شده اما برای اصلاح فاضلاب های این شهر 4 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است لذا به دنبال تامین منابع هستیم.

غلامرضا شریعتی

شریعتی با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از سیل،  افزود: سیل بندها در حال تکمیل هستند و لایروبی ها انجام شده است همچنین در سدها ظرفیت زیادی برای پیشگیری از سیل وجود دارد.

استاندار اهواز با بیان اینکه اهواز شهر مسطحی است لذا همه باید برای رفع مشکل آبگیری شهر تلاش کنیم، گفت: با گذاشتن پمپ ها و سیستم های مربوطه تلاش میکنیم آب ها را از معابر خارج کنیم.

جان باختن 4 بیمار به دلیل قطع برق!

امروز هم در خبرها شنیدیم 4 تن از مریضان در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در اهواز به دلیل نوسانات برق جان خود را از دست دادند، اما طی تماسی که با استاندار اهواز داشتیم او این موضوع را تایید کرد اما گفت: از جزئیات آن اطلاعی ندارم!

حال این سوال مطرح می شود بیمارستانی که تخت مراقبت های ویژه دارد نباید مجهز به سیستم برق رسانی اضطراری باشد تا در مواقع بارندگی ها و در حالت بروز حادثه جان بیماران را نجات دهند؟ 

به گزارش موج، عید 98 که سیل و آبگرفتگی از استان های شمالی کشور آغاز شد و تا جنوب کشور را درگیر سیل و آبگرفتگی کرد، سید مناف هاشمی استاندار برکنار شده گلستان با توجه به اینکه از آغاز سیل و آبگرفتگی اطلاع داشت سفر خارج با خانواده خود را ترجیح داد و استان گلستان را ترک کرد که در نهایت از سمت استانداری گلستان برکنار شد و در سمتی جدید منصوب گردید! حال بی خبری استاندار خوزستان از اتفاقات رخ داده در این استان یاد و خاطره سید مناف را برای ما روشن ساخت و تنها تفاوتشان حضور شریعتی در مقابل عدم حضور سید مناف هاشمی است؛ چرا که استاندار بی اطلاع شاید چندان تفاوتی با غایب بودن استاندار نداشته باشد و شاید اگر مدیران این استان ممنوع  الخروج نمی شدند یک استاندار دیگر در دولت تدبیر و امید نا امیدی را به مردم اهدا می کرد.

به هرحال، زمان پایان یافتن مشکلات مختلف خوزستانی‌ها ، پرسشی است که سال ها بی پاسخ مانده و هیچکس جواب درست و دقیقی به این مردم درد کشیده نمی‌دهد و تنها می توان یک جمله گفت، وقتی بیمارستان های این شهر آمادگی مواجهه با بحران را ندارند وای به حال زیرساخت های شهری!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه