English

کدخدایی:

حاضریم توضیحات لازم را به داوطلبان و نمایندگان احزاب و گروه‌ها بدهیم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: افراد و نمایندگان احزاب و گروه‌ها از گذشته با شورای نگهبان رفت و آمد داشته و سوالاتی را دارند. در هر بخشی از کارمان نیز حاضریم توضیحات لازم را به داوطلبان و نمایندگان احزاب و گروه‌ها بدهیم.

حاضریم توضیحات لازم را به داوطلبان و نمایندگان احزاب و گروه‌ها بدهیم

به گزارش خبرگزاری موج،  عباسعلی کدخدایی ، سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه نشست سراسری با پلیس اطلاعات و امنیت ناجا با تاکید بر همکاری در تامین امنیت انتخابات ، اظهار کرد: در روزهای آینده به استقبال انتخابات می‌رویم، نقش «پلیس» به ویژه در روز انتخابات به منظور تامین امنیت شهروندان موثر و مهم است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه نقش پلیس نقش موثر و گسترده ای است گفت: طبق قانون در حوزه‌هایی مثل تبلیغات، پلیس باید حضور موثری داشته باشد و وفق قانون انجام وظیفه کند وهمچنین تامین نظم و آرامش را در روز برگزاری داشته باشد. پلیس به عنوان یکی از مراجع چهارگانه شناخته می‌شود که همکار شورای نگهبان، هیات‌های نظارت و هیات‌های اجرایی هستند و  کارشان را آغاز کردند و گزارشی به ما دادند و در این چند روز  که فرصت برای رسیدگی هیات‌های اجرایی هست،  گزارش‌های نیروی انتظامی در حال ارسال است.

کدخدایی در ادامه با بیان اینکه  ما در شورای نگهبان باید پاسخگو باشیم گفت: افراد و نمایندگان احزاب و گروه‌ها از گذشته با شورای نگهبان رفت و آمد داشته و سوالاتی را دارند. برای اینکه از نحوه کارمان توضیح دهیم  تشریف می‌آورند و ما از حضور افراد استقبال می کنیم.  در هر بخشی از کارمان نیز حاضریم توضیحات لازم را به داوطلبان و نمایندگان احزاب و گروه‌ها بدهیم. نشست‌های متعارفی هم برگزار شده است که گاهی مطرح می‌شود و بیشتر برای همین توضیح عملکرد شورای نگهبان و چگونگی کاری است که در بررسی صلاحیت‌ها انجام می شود.

وی در توصیه به نامزدها گفت: باید آنها رعایت قانون داشته باشند و توجه به شرایط قانونی هم ذکر شده است. طبیعتا اگر اعتراضی دارند در مراحل پیش بینی شده در قانون در زمان مقرر شکایتشان را ارائه کنند و  هیات‌های نظارت شورای نگهبان و خود ما در  هیات مرکزی و شورای نگهبان آماده هستیم که اعتراضات را بررسی کنیم.  اگر اعتراض‌ها نسبت به نظر هیات اجرایی و هیات استانی باشد طبیعتا با دقت رسیدگی می شود و آماده هستیم گزارش آن را در پایان رسیدگی‌ها به رسانه‌ها ارائه دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه