English

کاتب در صحن مجلس:

ما در تصمیم‌ گیری برای اصلاح قیمت بنزین نقش نداشتیم

نماینده مردم گرمسار گفت: مردم باید بدانند که مجلس با مردم صادق است و ما در تصمیم‌ گیری برای اصلاح قیمت بنزین نقش نداشتیم اما حالا به دنبال کنترل قیمت سایر کالاها و خدمات هستیم

ما در تصمیم‌ گیری برای اصلاح قیمت بنزین نقش نداشتیم

به گزارش خبرگزاری موج، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس صبح امروز(دوشنبه) در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از تصمیم گیری سران قوا درباره افزایش قیمت بنزین، برخی از بخش‌ها همچون مرکز پژوهش‌ها و بانک مرکزی نظرات کارشناسی خود را به سران قوا ارائه کردند و باید امروز هم آنان به مجلس گزارش ارائه کنند و پاسخگو باشند و اینکه صرفا ما از وزرای صمت و دادگستری که وظایفشان پس از اجرای این تصمیم است پاسخ بخواهیم، کافی نیست.

* مردم ثبات اقتصادی می‌خواهند نه پول

وی افزود: مردم این روزها می گویند ما هدفمندی و پول نمی خواهیم بلکه ثبات اقتصادی می خواهیم و باید به این مسئله توجه ویژه شود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس با اشاره به صحبت های وزیر صمت مبنی بر اینکه جلسات ستاد تنظیم بازار هر روز برگزار می شود، گفت: ما باید واقعیت‌های جامعه را در نظر بگیریم و بر این مسئله قائل باشیم که اقتصاد علم است و سازوکار خودش را دارد و دستوری نیست. مگر ما به زور می‌توانیم به راننده وانت بگوییم که بنزین سه هزار تومانی بزن اما کرایه ها را زیاد نکن.

کاتب تصریح کرد: ما باید یک تصمیم قانونی اتخاذ کنیم و برای کنترل قیمت ها ساز و کار قانونی لازم است. لازم است که وزیر نفت پاسخ دهد که چقدر از سهمیه سوخت را تأمین کرده است.

وی با بیان اینکه ما نباید در سال رونق تولید بر سر تولید بزنیم، خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که مجلس با مردم صادق است و ما در تصمیم‌ گیری برای اصلاح قیمت بنزین نقش نداشتیم اما حالا به دنبال کنترل قیمت سایر کالاها و خدمات هستیم و در زمان بودجه لازم است که یک تصمیم منطقی در این زمینه اتخاذ شود و نباید تصمیمات ما عجولانه باشد.

* حرف های احساسی به درد مردم و مجلس نمی خورد

نماینده مردم گرمسار با بیان اینکه حرف های احساسی به درد مردم و مجلس نمی خورد، اظهار داشت: مرکز آمار باید میزان تورم پس از افزایش قیمت بنزین را توضیح دهد و انتظار ما این است که به این موضوع نگاه عمیق و ریشه ای شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه