English

سفارت ایران درایروان:

ادعا‌های سفیر آمریکا در ارمنستان علیه ایران بی اساس و فاقد اعتبار است

سفارت جمهوری اسلامی در ایروان، با صدور بیانیه‌ای، ادعاهای سفیر آمریکا در ارمنستان علیه دولت و مردم ایران را بی‌اساس و فاقد اعتبار دانست.

ادعا‌های سفیر آمریکا در ارمنستان علیه ایران بی اساس و فاقد اعتبار است

به گزارش خبرگزاری موج، سفارت ایران در ایروان، با صدور بیانیه‌ای، ادعاهای خانم لین تریسی، سفیر ایالات متحده در ارمنستان علیه دولت و مردم ایران را بی‌اساس و فاقد اعتبار دانست.

به گزارش ایسنا،  در بیانیه مطبوعاتی سفارت کشورمان در ایروان درباره ادعای بی اساس سفیر آمریکا در ارمنستان آمده است: " دولت ایالات متحده که با نقض اصول حقوق بین‌الملل و بی‌اعتنایی به تعهدات قانونی خود، زندگی عموم مردم ایران را هدف تروریسم اقتصادی قرار داده است، در ایجاد گروه‌های تروریستی و حمایت از آنها سابقه‌ای تیره دارد که رئیس‌ جمهور فعلی ایالات متحده و مقامات کنونی و پیشین این کشور بارها به آن اذعان کرده‌اند.

در مقابل، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قربانیان تروریسم، کارنامه روشنی در مبارزه با تروریسم و حمایت از مردم منطقه در برابر این پدیده شوم دارد. تلاش‌های ایران در دفاع از جوامع مسیحی و ارمنی کشورهای سوریه و لبنان در برابر افراط‌گرایی مورد حمایت ایالات متحده و هم‌پیمانان این کشور نمونه روشنی از این کارنامه است.

علی‌رغم ادعای سفیر ایالات متحده مبنی بر عدم مخالفت دولت این کشور با تبادل انرژی میان جمهوری ارمنستان و ایران، سابقه این کشور در سوء استفاده از ابزارهای اقتصادی برای اعمال فشار بر مردم کشورهای مختلف نشان می‌دهد که این دولت اگر امکان مقاومت در برابر واقعیت‌های منطقه‌ای و خواست واقعی دو کشور همسایه برای حفظ و گسترش روابط را داشت، از زورگویی و اخلال در صادرات گاز ایران به ارمنستان و مانع‌تراشی در روابط دو کشور دریغ نمی‌کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد که روند گسترش روابط دو کشور دوست و برادر، ایران و ارمنستان، همچنان ادامه خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه