English

گلایه شدید احمد مرادی نسبت به مدیران شرکت نفت ستاره خلیج فارس؛

هرچه نیروی متخصص سفارش کردم، رد کردند

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نسبت به بی توجهی صنایع استان به ویژه شرکت نفت ستاره خلیج فارس به نیروی‌های بومی انتقاد کرد.

هرچه نیروی متخصص سفارش کردم، رد کردند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان،  احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ، در جلسه شوارى برنامه ریزى و توسعه استان هرمزگان، خطاب به محمد علی دادور مدیرعامل نفت ستاره، گفت: همه ما نفت ستاره را به عنوان یک پروژه ملی و بزرگ قبول داریم، حداقل بر اساس اعتقادات شخصی بنده که این طور است، وظیفه ای را نیز که داشتم در حضور رئیس جمهور، در سخنرانی به عنوان رئیس مجمع نمایندگان این کار را انجام دادم؛ خود شما نیز اشاره کردید که در مجلس این وظیفه را انجام دادم و در شرایطی که نمایندگانی از دیگر استان ها از وزیر طرح سوال داشتند و موضوع چرایی انتصاب جنابعالی را پیگیری کنند، من از شما حمایت کردم.

مردای ادامه داد: ولی چه اتفاقی افتاد که الان به عنوان یک منتقد و ناراضی از بخشی از روند کار و مشکلات و مسائلی که پیش آمده، اینجا هستم.

وی یادآوری کرد: در بازدید از اتاق کنترل مجموعه نفت ستاره خلیج فارس ، حدود 40 نفر کارشناس مشغول کار بودند؛ به هر حال آن ها نیز نیروی کار همین مملکت هستند؛ اما در بین این 40 نفر یک نفر نیروی بومی وجود نداشت؛ همان جا از آقای دادور پرسیدم که این نیروها حداقل لیسانس به بالا هستند؟ و ایشان فرمودند نیروی کارشناس در استان کم است.

وی گفت: من نیز این موضوع را قبول دارم و باید در راستای حل این معضل و اصلاح آن اقدامی انجام دهیم.

مرادی ادامه داد: دادور از من خواستند اگر کسی، با رشته مرتبط و مورد نیاز به دفترم مراجعه کرد، به نفت ستاره معرفی کنم؛ قطعا ایشان علاوه بر من به باقی نماینده ها نیز همین صحبت را کردند، حدود 50 نفر نیرو با مدرک تحصیلی مرتبط در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری، به جز افراد معمولی و زیر این مقطع، به بنده مراجعه و من به نفت ستاره معرفی کردم.

وی ادامه داد: بعد از حدود یک سال دوندگی که از امروز به فردا موکول می شد در نهایت با این 50 نفر نیروی متخصص معرفی شده مصاحبه ای ترتیب دادند، از این تعداد طبق فرمی که به بنده ارسال شد همه مردود اعلام شده بودند و گفته شد سطح سواد این اشخاص قابل قبول نبوده است.

وی افزود: با این حال بنا شد چند نفر از دانشجوهای دانشگاه های مطرح کشور معرفی شوند، یکی از این افراد که مدرک تحصیلی دکتری نفت داشت و همچنین چندین جلد کتاب و مقاله بین المللی تالیف کرده بود را برای مصاحبه، مستقیما خدمت آقای صادق آبادی فرستادم، که این شخص را هم رد کرده و در جواب گفته بودند شما باید مدیریتان را تقویت کنید.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شخص معرفی شده به بنده گفتند من و یکی از دوستانم که هر دو پذیرفته شده دانشگاه فردوسی مشهد بودیم و ایشان اهل مشهد بودند هر دو باهم ثبت نام کردیم، ایشان پذیرفته شده و من رد شدم.

وی به ذکر نمونه ای دیگر پرداخت و گفت: شخصی را می شناسم ساکن غرب استان که در آزمون استخدامی پالایشگاه رتبه اول را کسب کرده بود اما در مصاحبه رد شد.

وی بیان کرد: بنا شد کمیته ای با عضویت دکتر شیخی رئیس دانشگاه هرمزگان، آقای دکتر صادقی که مورد اعتماد تمامی حضار است، آقای دادور و آقای ذیگلری تشکیل شده و هر چه این چهار نفر گفتند مورد تایید ما است، اگر بار علمی معرفی شدگان کم بود ما حرفی نداریم. 

احمد مرادی خطاب با مدیرعامل نفت ستاره عنوان کرد: مدیران می خواهند صورت مسئله را پاک کنند؛ این واقعیت ها وجود دارد و حتی بنده از جناب عالی این را خواستم حداقل با کسی که از طرف استاندار یا نماینده مجلس معرفی می شود، با احترام برخورد کنید و بعد جواب رد بدهید؛ افراد باید در گرمای 50 درجه بایستند و در آخر بی احترامی هم بشنوند یا طوری رفتار شود انگار پشت در زندان هستند، حداقل کار این است که نامه شان را تحویل بگیرد و با گفتن بعدا به شما خبر می‌دهیم برخورد بهتری داشته باشید.

در این میان محمد علی دادور مدیرعامل نفت ستاره خلیج فارس در خصوص رد نفر اول آزمون سال 96 تشریح کرد: با این شخص سه بار مصاحبه انجام گرفت که هر دفعه موفق به کسب حد نصاب قبولی نشدند؛ بنده به همه ی کارکنانم دستور داده ام که در مصاحبه با افراد متقاضی، عدالت را رعایت کنند، شخص مد نظر آقای مرادی از 100، نمره 28 را کسب کرد، گفته شد که بنده در مصاحبه سختگیرم و سوالات سخت می پرسم، در حضور خود آقای صادق آبادی، معاون وزیر، دوباره با این شخص مصاحبه شد که از چهار سوال پرسیده به هیچ کدام جواب ندادند.

وی ادامه داد: از یکی از مراجعان که مدرک شیمی داشتند وقتی سوال تخصصی پرسیده شد نتوانستد جواب دهند، وقتی مهندس  شیمی به ساده ترین مسائل این حوزه تسلط ندارد، بنده باید چیکار کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی