English

ظریف در حاشیه جلسه هیات دولت:

ما بر روی مواضع خود محکم ایستاده‌ایم

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما بر روی مواضع خود محکم ایستاده‌ایم و اگر اروپا تعهدات خود را انجام ندهد ما اقدامات بعدی خود را انجام می‌دهیم.

ما بر روی مواضع خود محکم ایستاده‌ایم

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به مذاکرات انجام شده در سفر رئیس جمهور به نیویورک با طرف اروپایی گفت:‌ هم‌زمان با این تلاش‌ها، ترامپ در مجمع عمومی سازمن ملل اعلام کرد قصد ندارد تحریم‌ ها را کم کند. این موضع ترامپ  ۱۸۰ درجه مخالف آن بود که اروپایی‌ها از قول ترامپ به ما می‌گفتند.

وی ادامه داد: به همین دلیل  نیاز بود بررسی شود آیا ترامپ به آنچه به اروپایی‌ها گفته است تعهد دارد. این بحث ما با اروپایی‌ها ادامه دارد.

وی ادامه داد: طرح‌ ۴ ماده‌ای که مکرون بیان کرد طرحی است که از زبان خود وی مطرح شده است و حاوی دیدگاه های ما نیست. ما مشخص کرده‌ایم که دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و مطرح کردن طرح امید نشان دهنده‌ی این است که ما از سال ۶۴ همواره، دنبال امنیت، در خلیج فارس بوده و دیگران هستند که مانع شدند. مواضع ما کاملا مشخص است. اما مواضع ما در طرح ۴ ماده‌ای مکرون درست بیان نشده بود. بنابراین لازم است این مذاکرات ادامه یابد تا مسائل دقیق مطرح شود.

ظریف با اشاره به این که ما تلاش خود را ادامه می‌دهیم خاطر نشان کرد:‌ مکرون و وزیر خارجه فرانسه با علاقه مذاکرات را دنبال کردند. من دو دور مذاکره با وزیر خارجه فرانسه داشتم. با آبه نیز همینطور بودم تلاش‌های ما ادامه می‌یابد اما ما بر روی مواضع خود محکم ایستاده‌ایم و اگر اروپا تعهدات خود را انجام ندهد ما اقدامات بعدی خود را انجام می‌دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه