English

حاجی میرزایی در حاشیه جلسه هیات دولت:

دولت ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی معلمان اختصاص داده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت در بودجه سال ۹۸ برای اجرای رتبه بندی معلمان ۲ هزار میلیارد تومان اختصاص داده است.

دولت 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی معلمان اختصاص داده است

به گزارش خبرگزاری موج، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: برای بحث تحول کیفی در آموزش و پرورش بنده ۸ محور را اعلام کردم، همچنین این محور‌ها پیگیری می‌شوند.

او با بیان اینکه یکی از این محور‌ها بحث توسعه عدالت آموزشی است، گفت: با توجه به آمار‌های اخیر بیش از ۹۸.۵ درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما باید فرصت‌های آموزشی را به‌ طور کیفی‌ تر توسعه دهیم و در این مورد مدارس دولتی که ۸۶ درصد مدارس را تشکیل می‌دهند در اولویت قرار دارند.

حاجی میرزایی افزود: تلاش ما جهت ارتقای بحث مدیریت و معلمان مدارس است که در دستور کار قرار گرفته و انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: سند تحول بنیادین ۶ زیر نظام دارد که مدیریت و منابع انسانی و مالی و ارزشیابی و از زیرنظام‌های آن است، من فردی را به‌عنوان مسئول تحقق آن تعیین خواهم کرد و خودم نیز بر روند آن نظارت خواهم داشت.

حاجی میرزایی با بیان اینکه دولت در بودجه سال ۹۸ برای اجرای رتبه بندی معلمان ۲ هزار میلیارد تومان اختصاص داده است، اظهار کرد: با توجه به بحث اجرای رتبه بندی معلمان، ما آیین نامه‌ای را طراحی کردیم که معلمان در پنج رتبه متناسب با تحصیلات، تجربیات و صلاحیت‌های تخصصی و حرفه‌ای رتبه بندی می‌شوند و هر رتبه امتیازی دارد.

او با اشاره به تاثیر رتبه بندی بر دستمزد معلمان، گفت: بعد از تصویب این طرح، می‌توان به صورت دقیق صحبت کرد.

وزیر آموزش و پروررش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده تا پایان سال ۹۹ بیش از ۳۰۰ هزار معلم بازنشسته خواهند شد، آیا برنامه‌ای برای جایگزینی این معلمان دارید؟ گفت: بله در گزارشی که روز یکشنبه به هیئت وزیران ارسال کردم، بحث ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش بود و روند بازنشستگی و نیاز به جایگزینی آن مطرح شد، همچنین یک کارگروه مشترکی بین سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد که وضعیت موجود را بررسی کنند و درباره استاندارد‌ها به توافق برسند، نیاز آینده را تعیین کنند و همچنین برنامه ریزی برای تامین نیرو داشته باشند.

حاجی میرزایی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان مسیر ورود به آموزش و پرورش است که از طریق آزمون سراسری و ماده ۲۸ و با گذراندن دوره یک ساله در این دانشگاه در آموزش و پرورش مشغول به کار می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    همش وعده وعید میدن
    یه بار میگن اخر شهریور یه بار میگن اول مهر یع بار هم اخر مهر ؟؟؟!!!!!!

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی