English

شمخانی:

سیاست راهبردی ایران، کاهش تنش و اجتناب از هرگونه درگیری است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: سیاست راهبردی ایران، کاهش تنش، اجتناب از هرگونه درگیری و رفع بحرانهای منطقه ای از طریق گفتگو است.

سیاست راهبردی ایران، کاهش تنش و اجتناب از هرگونه درگیری است

به گزارش خبرگزاری موج، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به شرایط ملت یمن، اظهار کرد: بحران یمن که بیش از ۵۰ ماه ازشکل گیری آن بدلیل تداوم تجاوز نظامی عربستان سعودی به این کشور سپری شده است، هیچگونه راه حل نظامی نداشته و تنها در چارچوب گفتگوهای یمنی-یمنی و بدون دخالت طرف‌های ثالث قابل اتمام است.

وی ادامه داد: دفاع همه جانبه مردم ستم دیده یمن در برابر تجاوز خارجی و کشتار بی رحمانه شهروندان این کشور، حق مشروع و قانونی انها بوده و واکنشی طبیعی به بی رحمی متجاوزین است.

دریابان شمخانی با اشاره به سخنان برخی مقامات آمریکایی و تلاش برای ارتباط دادن حوادث رخ داده در عربستان به ایران تصریح کرد: سلاح های ارتش یمن توسط خودشان طراحی و ساخته می شود و منتسب نمودن آن به کشورهای دیگر، فرار به جلو به منظور عدم پاسخگویی در اتلاف منابع برای خرید تجهیزات پیشرفته و غیر موثر نظامی از کشورهای غربی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست راهبردی ایران، کاهش تنش، اجتناب از هرگونه درگیری و رفع بحرانهای منطقه ای از طریق گفتگو است به همین دلیل با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافع جمهوری اسلامی را زیر نظر داشته و به شدید ترین وجه که می‌تواند موجب شگفتی متجاوزین باشد به شرارت‌های احتمالی پاسخ قاطع و همه جانبه خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه