English

سید سلمان سامانی:

سازمان مدیریت بحران باید پیشرو و هوشمند باشد

معاون هماهنگی وزارت کشور تاکید کرد: هویت بخشی به سازمان مدیریت بحران، پیشرو بودن وهوشمندسازى باید در اجرای قانون جدید مدیریت بحران مورد توجه قرار بگیرند.

سازمان مدیریت بحران باید پیشرو و هوشمند باشد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی معاون هماهنگی وزارت کشور در جلسه هماهنگی نحوه اجرای قانون جدید که روز گذشته برگزار شد، با بیان اینکه باید بر اساس محورهاى مشخص، دو قانون قدیم و جدید مدیریت بحران کشور را مورد بررسی قرار دهیم، گفت: باید طبق این محور‌ها تفاوتها، تشابها و فرصت‌هاى موجود در قانون جدید را احصاء و مبتنى بر آنها نقشه راه سازمان مدیریت بحران را تدوین کرد.

او تصریح کرد: اقدامات لازم الاجرا که در قانون جدید مدیریت بحران پیش بینی شده است باید در یک جدول زمانبندی بر اساس توالی و ترتیب تهیه شود.

معاون هماهنگی وزارت کشور اضافه کرد: راه اندازی کمیته تهیه و تدوین دستورالعمل‌ها و اسناد حقوقی بر اساس زمانبندی، ایجاد ساختارهاى جدید یا اصلاح ساختار موجود و تعامل با سایر دستگاه‌ها و پیگیری اقداماتی که بر عهده آنها قرار داده شده از جمله بخش‌های اقدامات لازم الاجرای این قانون به شمار می‌رود.

سامانی با بیان اینکه تمامی اقدامات منطبق بر قانون جدید مدیریت بحران کشور باید بر اصولی حاکم باشد، تاکید کرد: هویت بخشی به سازمان مدیریت بحران، پیشرو بودن این سازمان، همراه کردن افکار عمومی و استفاده از ظرفیت NGO ها، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها و هوشمندسازى سازمان از جمله مواردی است که باید در اجرای قانون جدید مدیریت بحران مورد توجه قرار بگیرند.

قانون جدید سازمان مدیریت بحران روز سه‌شنبه ۵ شهریورماه توسط رئیس جمهور به وزارت کشور ابلاغ شد که یک روز پس از آن جلسه هماهنگی نحوه اجرای این قانون توسط معاون هماهنگی وزارت کشور تشکیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه