English

جهانگیری:

دولت سعی میکند گام های موثری برای تسکین آلام مردم سیل زده بردارد

معاون اول رییس جمهور گفت: دولت تمام سعی خود را بکار بسته تا برای تسکین آلام مردم سیل زده گام های موثری بردارد.

دولت سعی میکند گام های موثری برای تسکین آلام مردم سیل زده بردارد

به گزارش خبرگزاری موج، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور  ظهر امروز (سه شنبه) در جلسه بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور، با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل، از روند قابل قبول و مطلوبی برخوردار است، گفت: حادثه سیل روزهای اول سال ۹۸ خیلی متاثر کننده بود، اما در جریان این حادثه بزرگ شاهد نمایش عظیم و باشکوه همبستگی و همیاری مردم بودیم که یک بار دیگر نشان دادند چگونه در روزهای سخت یکپارچه پشت یکدیگر هستند.

وی اظهار کرد: دولت به سهم خود در میانه میدان امداد رسانی و پس از آن کمک به بازسازی خسارات سیل ایستاد و امروز هم باید همه مسئولان تلاش کنند تا در بازسازی خسارات حوزه مسکن و کشاورزی که در ارتباط مستقیم با زندگی و معیشت است نقش خود را به درستی ایفا کنند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه براساس جمع بندی ها معیشت عمده مردم استان های گلستان، خوزستان و لرستان از طریق کشاورزی تامین می شد، خاطرنشان ساخت: دولت در همان نخستین روزهای وقوع سیل تصمیم گرفت خسارات سیل کشاورزان و باغداران را پس از جبران خسارات واحدهای مسکونی آسیب دیده دراولویت کار قرار دهد.

جهانگیری با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای اطلاع رسانی شایسته و به موقع درباره اقدامات موثر انجام شده به منظور روشن شدن عملکرد خوب دولت در رفع مشکلات مردم استان های سیل زده،‌ گفت: متاسفانه به دلیل عدم توجه به این موضوع مهم شاهد بودیم که در جریان زلزله کرمانشاه هم با وجود عملکرد بسیار خوب دولت که تایید و تحسین نهادهای بین المللی را نیز به دنبال داشت، فضای رسانه ای منفی علیه دولت شکل گرفت. بنابراین باید با روش های کارآمد رسانه ای تلاش شود عملکرد دولت به درستی منعکس گردد.

معاون اول رییس جمهور در این جلسه که با حضور وزرای کشور،‌ صمت، نیرو، جهاد کشاورزی و روسای بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، همچنین اظهار داشت: نکته مهمی که نباید از آن غافل شد شناسایی عوامل اصلی بروز سیل است که همچنان پابرجاست و باید پیش از آنکه حادثه دوباره ای رخ دهد نسبت به رفع آنها اقدامات مناسب انجام شود.

وی با تشکر از همه مردم، مسئولان و گروه هایی که در این رخداد تلاش کردند در کنار مردم باشند و خسارات ناشی از سیل را جبران کنند،‌ تصریح کرد: قطعا حجم خسارات و پیامدهای این حادثه بسیار زیاد بود و دولت تمام سعی خود را بکار بسته تا برای تسکین آلام مردم سیل زده گام های موثری بردارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی