English

معاونت عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح:

امروز مسیر و تاثیرگذاری انقلاب بر تمام دنیا آشکار است

معاونت عملیات ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز مسیر و تأثیرگذاری انقلاب بر تمام دنیا آشکار است و به همین دلیل است که به‌غیر از حکام جور و مرتجع منطقه، مردم منطقه مدافع انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

امروز مسیر و تاثیرگذاری انقلاب بر تمام دنیا آشکار است

به گزارش خبرگزاری موج، سردار مهدی ربانی معاونت عملیات ستاد کل نیروهای مسلح  در مراسم بزرگداشت ۲۲ شهید لشکر فاطمیون شهرستان شهریار و افتتاحیه مجتمع قرآنی فرهنگی شهدا، با اشاره به فضائل شهدا در طول ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اگر مسیر شهدا را که در طول چهار دهه پرافتخار انقلاب پشت‌سر گذاشته‌ایم بررسی کنیم خواهیم دید که چه توطئه‌هایی خنثی شدند تا این نهال امروز به درختی تناور تبدیل شود.

او با یادآوری حمایت‌های مالی و تسلیحاتی کشور‌های غربی از صدام در هشت سال جنگ تحمیلی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس تمام دنیا کنار صدام تا بن دندان مسلح قرار گرفته بودند و مرتجعین منطقه نیز با دلار‌های نفتی او را حمایت و حتی بسیاری از کشور‌ها برای جنگ با ایران به عراق نیرو اعزام می‌کردند؛ اما شهدا، جانبازان، ایثارگران و ملت ایران حتی یک قدم به عقب ننشسته و مدافعان بدون امکانات و تجهیزات تنها با یک اسلحه مقابل تانک‌های حزب بعث ایستادند.

معاون عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح سپس با اشاره به دستاورد‌های دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: یکی از دستاورد‌هایی که دفاع مقدس داشت این بود که یک وجب از کشور را از دست ندادیم و علاوه بر این امروز ملت ایران به دستاورد‌های بسیاری دست پیدا کرده و روز به روز قدرتمندتر نیز می‌شود به‌گونه‌ای که هیچ یک از کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای در یک نبرد زمینی قادر به مقابله با کشور ما نیستند و قدرت موشکی ما نیز نقش بازدارنده برای هرگونه تعدی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارد و روز به روز هم بر بُرد موشک‌ها افزوده می‌شود.

سردار ربانی ادامه داد: دستاورد بزرگ دیگر عمق تأثیرگذاری ما بر سواحل مدیترانه بود و جبهه ما به‌واسطه تأثیرپذیری کشور‌های مسلمان تا مرز‌های رژیم صهیونیستی محور مقاومت را باز کرد، امروز حزب‌الله و حماس قدرت بسیاری پیدا کرده‌اند و دیگر نیازی به کمک ما ندارند و حزب‌الله لبنان دسترسی کاملی به تمام نقاط آن‌ها دارد.

او تصریح کرد: دشمن با به‌کارگیری نیرو‌های مزدور و سلفی تکفیری بُعد دیگری مقابل کشور‌های مسلمان ایجاد کرد، دشمن با ایجاد داعش و حمایت از آن بخشی از مردم منطقه را به صحنه کشاند و تلاش داشت با ایجاد ناآرامی‌ها در سوریه ظرف ۴ ماه بشار اسد و دولت او را سرنگون کند، اما نه‌تن‌ها پس از ۴ ماه بلکه هیچ وقت نتوانست تغییری در حکومت سوریه ایجاد کند.

معاون عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنین ابراز کرد: امروز تمام آن عرصه‌ها به جبهه مقاومت مقابل دشمنان تبدیل شده و با وجود اینکه دشمنان به‌دنبال اختلاف بین قوم و قبیله‌ها بودند، اما در برخی عملیات‌های آزادسازی به‌خلاف تصور باطل آن‌ها شیعه، سنی، عرب، کُرد و همه کنار هم در یک صف ایستادند و نه‌تن‌ها نتوانستند به اختلافات دامن بزنند بلکه سبب وحدت میان مردم کشور‌های منطقه شدند.

ربانی با تأکید به اینکه هدف دشمن از ایجاد ناامنی بین کشور‌های منطقه ترسیم چهره‌ای خشن و زشت از اسلام بود، گفت: کشتار‌هایی که توسط دشمنان در منطقه انجام شد همه برای مخدوش کردن چهره اسلام بود، اما به‌خلاف انتظار آن‌ها به تمام دنیا نشان داده شد که ایران مرکز تشیع است.

*اذعان امارات به بی ثمر بودن جنگ یمن

او سپس با توجه به جنایات عربستان سعودی در یمن اظهار کرد: امروز ۵ سال است که عربستان علیه مردم بی‌دفاع یمن در خفقان رسانه‌ای کشتار وسیعی به‌راه انداخته است در حالی که مدعیان حقوق بشر مترصد یک اقدام کوچک در کشور ما هستند تا در بوق و کرنا کنند، اما واکنشی درباره جنگ یمن ندارند، امروز یمن دیگر همچون گذشته نیست بلکه به‌واسطه ایستادگی نیرو‌های خود در عمق ۱۱۰۰ کیلومتری داخل عربستان اهداف خود را می‌زند، امروز امارات اذعان دارد که این جنگ عبث و بیهوده است و امروز با پهپاد و موشک‌های انصارالله فرودگاه‌های آن‌ها در تیررس موشک‌های یمنی قرار دارد.

او ادامه داد: امروز نیرو‌های مسلح انصارالله در یمن، حزب‌الله در لبنان و حشدالشعبی در عراق شکل گرفته و در سوریه نیز نیرو‌ها برای برون‌رفت از این ایستادگی‌ها تشکیل جبهه مقاومت داده‌اند.

معاونت عملیات ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: اگر امروز در این مراسم نشسته‌ایم به‌واسطه دستاورد‌هایی است که از شهدا به‌ارمغان مانده است، امروز مسیر و تأثیرگذاری انقلاب بر تمام دنیا آشکار است و به همین دلیل است که به‌غیر از حکام جور و مرتجع منطقه، مردم منطقه مدافع انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و این مصداق صدور انقلاب است، امروز مرگ بر عربستان و آل‌سعود شعار اول بسیاری از کشور‌های غربی است و افشای این ماهیت یعنی طرف حق و باطل را شناختن، و این دستاورد بزرگی است که ما مدیون شهدای محور مقاومت هستیم.

او در پایان با اشاره به قدرت پهپادی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: پرنده‌ای که هیچ قدرتی نمی‌توانست آن را دنبال کند و از بین ببرد و بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار قیمت داشت با یک موشک بومی‌ساز به‌نام سوم خرداد از فاصله ۱۰۰ کیلومتری هدف و نشانه‌گیری شد، این یک موازنه قدرت در سیستم پدافند هوایی کشور است و اقتدار جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی