English

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مجلس فعلی طرح ممنوعیت تحصیل فرزندان مسوولان در خارج کشور را پیگیری نمی کند

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بعید می دانم مجلس فعلی طرح ممنوعیت تحصیل فرزندان مسوولان در خارج از کشور را پیگیری و تصویب کند.

مجلس فعلی طرح ممنوعیت تحصیل فرزندان مسوولان در خارج کشور را پیگیری نمی کند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام محمد مصدق معاون حقوقی قوه قضاییه با ارائه پیشنهادی خواستار این شد که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی طرح ممنوعیت تحصیل فرزندان مسئولان در خارج از کشور را ارائه داده و تصویب کند.

در همین رابطه احمد شوهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اظهار داشت: در فضای فعلی جامعه و در شرایطی که اکثر مردم از مشکلات اقتصادی رنج می برند و بسیاری از مردم با معضلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند، ارائه و تدوین و تصویب چنین پیشنهادهایی اثرات بسیار مثبت روحی در جامعه دارد.

وی افزود: متاسفانه در این شرایط سخت، برخی از مسوولان حاضر نیستند فرزندان خود را در داخل ایران به مدرسه و دانشگاه بفرستند و به همین دلیل شاهد هستیم که عده ای برای فرزندان خود به بهانه تحصیل در خارج کشور و عمدتا در کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی اقامت گرفته اند.

این نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: مردم می پرسند چگونه آنها برای تامین مایحتاج اولیه و ضروری با مشکل روبرو هستند، اما فلان مسوولان فرزندانش در خارج کشور حضور دارند؟

شوهانی گفت: از سوی دیگر اقامت فرزندان مسوولان عالی رتبه در خارج کشور از نظر امنیتی نیز مشکلاتی برای کشور ایجاد می کند، همانطور که در گذشته شاهد بودیم که این موضوعات از نظر امنیتی برای کشور هزینه داشت.

وی بیان داشت: همچنین متاسفانه شاهد هستیم که فرزندان عده ای از مسوولان در خارج کشور و در این شرایط سخت، مانور قدرت و ثروت می دهند و پول هایی که معلوم نیست از کجا آمده را به رخ مردم می کشند. این رفتارها از نظر روحی آسیب جدی به مردم وارد کرده و موجب خدشه دار شدن اعتماد آنها شده و می شود.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: بنابراین در این شرایط تصویب قانونی که مانع تحصیل فرزندان مسوولان کشور در خارج کشور شود، بسیار مفید بوده و حداقل اعتماد مردم را باز می گرداند.

شوهانی متذکر شد: البته بعید می دانم که مجلس فعلی چنین طراحی را تدوین و پیگیری کند، زیرا این مجلس از نظر فکری، دیدگاه هایی دارد که مانع پیگیری مطالباتی به حق مردم می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه