English

معاون پارلمانی ریاست جمهوری:

حق دولت برای شکایت قانونی درباره انتشار لیست دو تابعیتی ها محفوظ است

معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت: حق دولت برای شکایت قانونی درباره انتشار لیست دو تابعیتی ها که هیچگاه تایید نشد، محفوظ است.

حق دولت برای شکایت قانونی درباره انتشار لیست دو تابعیتی ها محفوظ است

حسینعلی امیری در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری موج در پاسخ به این پرسش که پس از انتشار لیست دو تابعیتی ها از سوی کمیته تحقیق و تفحص مجلس، برخی از اعضای دولت که نام آنها در این لیست وجود داشت، تاکید کردند که حتما از منتشر کننده لیست در نزد مراجع قانونی شکایت خواهند کرد. آیا دولت تاکنون از نمایندگان مجلس که این لیست را منتشر کرده اند، شکایت کرده است؟ گفت: افرادی که در لیست دو تابعیتی ها نام آنها وجود داشت، دو دسته هستند. عده ای در بخش خصوصی فعال هستند و برخی نیز در دولت حضور دارند.

وی افزود: در خصوص افرادی که در بخش خصوصی فعالیت می کنند، دولت هیچگونه نظری ندارد و خود این افراد دارای حقوقی هستند و می توانند از طریق مراجع قضایی اقدام کنند.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری تصریح کرد: در مورد افرادی که در دولت حضور دارند و نام آنها در لیست دو تابعیتی ها ذکر شده که تاکنون نیز از سوی هیچ مرجعی تایید نشده است، عده ای وزیر، معاون وزیر و استاندار هستند و این افراد دارای دو حیثیت هستند. یک حیثیت حقوقی به دلیل سمتی که در دولت دارند و دیگری حیثیت حقیقی به عنوان یک شهروند.

امیری گفت: اگر افرادی که نام آنها در لیست دو تابعیتی ها ذکر شده است، بخواهند به صورت شخصی در مراجع قضایی اقدام به شکایت کنند، از نظر قانونی مختار هستند و می توانند از حقوق خود استفاده کنند.

وی در پایان گفت: در مورد حیثیت حقوقی این افراد نیز به طور قطع حق دولت برای شکایت قانونی درباره انتشار لیست دو تابعیتی ها که بار دیگر تاکید می کنم تاکنون از سوی هیچ مرجع صلاحیت داری تایید نشده است، محفوظ بوده و در صورت لزوم معاونت حقوقی ریاست جمهوری اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانیم:

کدام یک از مسوولان کشور دو تابعیتی هستند + لیست دوتابعیتی ها

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه