English

قاسمی:

بزرگترین جنایت تاریخ بشری با اعمال تحریم‌ های آمریکا در جریان است

سفیر ایران در فرانسه گفت: در حال حاضر بزرگترین جنایت تاریخ بشری با اعمال تحریم‌های فرامرزی، غیرقانونی و ظالمانه ایالات متحده آمریکا علیه ایران با تحکم و تعمیم آن به سایر موسسات دارویی و پزشکی حتی در اروپا در جریان است.

بزرگترین جنایت تاریخ بشری با اعمال تحریم‌ های آمریکا در جریان است

به گزارش خبرگزاری موج، بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه چهارشنبه شب در آستانه یکصدمین سالگرد تاسیس انستیتو پاستور ایران به عنوان یکی از مهمترین نماد همکاری‌های علمی، پزشکی و انسانی بین ایران و فرانسه که تحت تاثیر تحریم‌ های ظالمانه، یکجانبه و فراسرزمینی آمریکا قرار گرفته است، در یادداشتی نوشت: این مرکز که با همکاری مدیران، پزشکان ایرانی و متخصصین فرانسوی تاسیس شد، امروز علیرغم گذشت دهه‌ها سال از تحریم‌های ظالمانه و ضد بشری ایالات متحده آمریکا و اعمال محدودیت‌های تحریمی هرچه بیشتر جهت تهیه دارو و واکسن‌های مورد نیاز کودکان و کهنسالان تبدیل به یک انستیتوی بزرگ و کم نظیر مرجع در زمینه‌های پیشگیری از بیماری‌های عفونی، آموزشی، درمانی و تحقیقات بیولوژیکی و همچنین تولید انواع واکسن شده است به نحوی که با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته طی دهه‌های گذشته، این مرکز به عنوان یکی از یگانه‌های تولید واکسن در جهان شناخته می‌شود. آیا به راستی امروز نیز ایران و فرانسه می‌توانند برای آیندگان چنین گام مهمی بردارند؟

*آمریکا باید به انسداد همکاری های پزشکی میان کشورها پایان دهد

وی ادامه داد: در حال حاضر بزرگترین جنایت تاریخ بشری با اعمال تحریم‌های فرامرزی، غیرقانونی و ظالمانه ایالات متحده آمریکا علیه ایران با تحکم و تعمیم آن به سایر موسسات دارویی و پزشکی حتی در اروپا در جریان است.

قاسمی اظهارکرد: این تحریم‌ها با ایجاد موانع متعدد نه تنها امکان نوآوری در عرصه‌های مختلف جهت حفاظت از جان انسان‌ها را مانع می‌گردند بلکه همکاری‌های دیرینه ناشی از تلاش بسیاری از دانشمندان و پزشکان برای مقابله با انواع بیماری‌های واگیر دار را متوقف و مختل ساخته است.

سفیر ایران در فرانسه تصریح کرد: پذیرش قوانین فرامرزی و قلدرمآبانه ایالات متحده آمریکا به خصوص در حوزه پزشکی، نقطه‌ای تاریک برای همیشه تاریخ خواهد ماند. آمریکا باید به انسداد همکاری‌های پزشکی - دارویی میان کشور‌ها پایان دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه