English

بعیدی‌ نژاد:

منطقه به دلیل سیاست‌های آمریکا متشنج است

درباره تنش‌های موجود در منطقه اظهار کرد: منطقه به دلیل سیاست‌های آمریکا متشنج است.

منطقه به دلیل سیاست‌های آمریکا متشنج است

به گزارش خبرگزاری موج، حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن درگفتگو با شبکه اسکای نیوز، در رابطه با رخ‌دادهای اخیر و توقیف غیرقانونی کشتی حامل سوخت ایران توسط انگلیس و توقیف نفت‌ کش انگلیسی که به طور غیرقانونی به آب‌های ایران وارد شده بود، اظهار کرد: در رابطه با این دو کشتی باید گفت که این‌ها دو مشکل جداگانه هستند که نیاز است به طور جداگانه با آن‌ها مواجه شویم اما حل یک مسئله می‌تواند به حل شدن مسئله‌ای دیگر کمک کند.

* آزادی سریع‌ تر گریس ۱ به حل مشکل نفتکش متخلف انگلیسی کمک می‌کند

بعیدی‌نژاد افزود: ما بسیار مشتاقیم که ببینیم انگلیس تمامی اقدامات لازم را برای آزادسازی هرچه سریع‌تر کشتی گریس ۱ انجام می‌دهد.

وی درباره توقیف نفت‌کش انگلیسی توسط کشورمان هم گفت: این کشتی با یک قایق ماهیگیری در آن منطقه برخورد کرد. این قایق آسیب دید و صدماتی وارد شده بود. استنا ایمپرو (نفت‌کش توقیف‌شده انگلیسی توسط ایران) از مسیر خروجی به تنگه هرمز وارد شد که این برخلاف قانون است.

وی همچنین درباره تنش‌های موجود در منطقه اظهار کرد: منطقه به دلیل سیاست‌های آمریکا متشنج است. آن کشتی باید بسیار مراقب می‌بود تا از قوانین تخطی نکند.

بعیدی‌نژاد این ادعا را که کشتی گریس۱ (حامل نفت ایران) به سمت سوریه در حرکت بوده است را رد کرد و گفت: گریس ۱ در حال حرکت به منطقه تحریم نبوده. ما اجازه نداریم که بگویم مقصد کشتی چیست.

بعیدی‌نژاد، همچنین درباره این که آیا نازنین زاغری با توجه به این که فرزندش نیز به همراه او در ایران بوده، مشغول جاسوسی در ایران بوده است گفت: جاسوسی، لفظی کلی است و می‌تواند در برگیرنده اقدامات بسیاری باشد. وقتی در اقدامات غیرقانونی دست دارید، مهم نیست که آیا فرزندی دارید یا نه، باید در برابر قانون جوابگو باشید.

وی افزود: سوال این است که آیا می‌خواهیم به او کمک کنیم که آزاد شود یا نه؟ اگر قصدمان این است، برخی مقررات هستند که باید از آن‌ها پیروی کرد. ما یک روند تخفیف هم داریم که باید دنبال شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه