English

وزیر کشور:

ایران هیچگاه از امنیت و اصول خودش کوتاه نمی‌آید

وزیر کشور گفت: ترامپ می‌داند قدرت فروپاشی و تغییر ساختار ایران را ندارد و ایران هیچگاه از امنیت و اصول خودش کوتاه نمی‌آید.

ایران هیچگاه از امنیت و اصول خودش کوتاه نمی‌آید

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش تحریم در تقابل با صلح جهانی از نگاه ادیان که امروز با حضور نمایندگان ادیان و مذاهب، نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه آنچه حقیقت وجودی انسان است این نکته است که انسان به دنبال تعالی خویش می‌گردد، گفت: انسان در عالم هستی در چهار نوع رابطه تعریف می‌شود. رابطه انسان با خود، رابطه انسان با خدای خود، رابطه انسان و طبیعت و رابطه انسان با جامعه. طی طریق در این مسیر حقیقت‌جویی و تعالی‌گرایی راه ساده‌ای نیست. چون مشکلات زیادی در این مسیر اعم از بعد فردی، درونی،‌اجتماعی و بیرونی برای انسان وجود دارد.

وی ادامه داد: آنچه مبنای این سختی‌ها می‌شود وجود نفسانی و مصالح و منافعی است که انسان متناسب با آن عالم هستی را به نفع خود تفسیر می‌کند و همین موضوع موجب می‌شود که انسان در درون خود دچار تناقض شود. انسانی که از مبدأ وحدانیت آفریده شده است و باید مسیر وحدت را طی کند دچار انشقاق و تفرقه و تنوع می‌شود. هر چه تنوع و انشقاق انسان از درون زیادتر شود امکان وقوع وحدت و صلح نیز برای او سخت‌تر خواهد بود.

رحمانی فضلی گفت: همه ما در زندگی باید مبتنی بر آموزه‌های دینی به دنبال این باشیم که به وحدت برسیم و اگر بتوانیم، نفسانیت را نفی کنیم یا به مدیریت مناسب نفسانیت و اندیشه‌های خود بپردازیم. در این صورت است که می‌توانیم مسیر اصلی خود را طی کنیم. در جامعه هر چقدر میزان و وسعت جامعه بیشتر می‌شود تنوع‌ها و پیچیدگی‌ها و اهداف و اغراض و مصالح نیز متنوع‌تر و متعددتر می‌شود و اگر موضوع را در سطح جهانی در نظر بگیرید با دنیایی از آشوب و تغییر و دخالت‌ها و مصالح و منافع مواجه می‌شویم و می‌بینیم آنچه در ارتباطات جهانی حاکم است همین تنوع‌ها است که موجب شده بلایای زیادی بر سر مردم بیاید. جنگ‌ها و خساراتی که پس از آن دیده شده ناشی از همین منفعت طلبی است.

وزیر کشور ادامه داد: آنچه می‌تواند محور وحدت باشد و چندگانگی را از بین ببرد و همه ما را به حقیقت واحد برساند دین است چرا که دین از طرف قدرت لایزال الهی نازل شده است و او به ما نزدیک‌تر است. اگر دین را محور قرار بدهیم یقیقا می‌شود تنوعات و اختلافات و نزاع‌ها را کم کنیم ولی اراده در جهان مبتنی بر دین نیست و اگر جایی هم دین باشد دین حقیقی حاکم نیست و با تفسیرهایی روبرو است که افراد از دین داشته‌اند.اراده‌هایی در جهان به دنبال نفی دین و یا تضعیف و جدایی دین از داده‌های امور هستند. در بهترین حالت آن چیزی که مبنای حرکت و اراده جهان است عقل سالم بشری است اما باید این را بدانیم که عقل انسان نیز با نقص‌هایی روبرو است.

رحمانی فضلی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به این موضوع که ذات و فطرت انسان به طرف رسیدن به زندگی توأم با آرامش و امنیت حرکت می‌کند، گفت: اگر امور به دست مردم باشد همه این‌ها رخ می‌دهد اما وقتی احزاب مبتنی بر ظلم باشند که بویی از حقیقت نبرده‌اند شاهد این هستیم که در دنیا همواره انسان‌ها مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند. ما از روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توطئه‌هایی دشمنان علیه کشور خود بوده‌ایم که یک بُعد آن به ظاهر مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی است اما عمق آن مخالفت با حکومت دینی مبتنی بر آموزه‌های دین است.

وی افزود: آنچه که در جهان می‌بینیم این است که کشورهای جهان مبنای غلطی در حوزه‌های ارتباطی خود لحاظ می‌کنند. در سال 96 که کشور با فراز و نشیب‌هایی روبرو بود شاهد این بودیم که برخی کشورهای بیگانه می‌خواستند کشور را تحت تأثیر قرار بدهند و بلافاصله درصدد بودند انبوه آن مشکلات را در سال 97 نیز داشته باشند و از طریق تحریم‌ها می‌خواستند کاری کنند که مردم ایران در برابر مشکلات کم بیاورند. گفتند در 13 آبان این موضوع رخ می‌دهد و بعد از آن گفتند 16 آذر اما در هیچ کدام از این روزها نتوانستند به اهداف خود برسند. با تحریم نفتی درصدد بودند که به اهداف خود برسند اما شاهد این موضوع بودند که انسجام مردم ایران از هر سال دیگری بیشتر بوده است.

*ترامپ می‌داند قدرت فروپاشی و تغییر ساختار ایران را ندارد

وزیر کشور بیان کرد: ما نسبت به فروردین و خرداد سال قبل شاهد کاهش اعتراضات و تجمعات و ثبات در نرخ ارز و بازار بوده‌ایم. میزان بیکاری‌ها کاهش یافته است و در حدود یازده و نیم میلیون دلار صادرات را داشته‌ایم. در بحث منطقه‌ای با خطر داعش روبرو بودیم اما با حمایت‌ها و فعالیت‌هایی که داشتیم شاهد از بین رفتن داعش بوده‌ایم. ترامپ می‌داند قدرت فروپاشی و تغییر ساختار ایران را ندارد و ایران هیچگاه از امنیت و اصول خودش کوتاه نمی‌آید. آن‌ها باید بدانند که مردم ایران با عنصر دین و انسانیت پیوند عمیقی دارد و در تمام دنیا هر اصطلاح و واژه‌ای ارزشی دارد. آن‌ها چگونه به خودشان اجازه دخالت در امور ایران را می‌دهند؟. در این راستا نقش دین و علمای دین چیست؟ سکوت و کم توجهی؟! یا هر کدام به هر اندازه که می‌توانند باید تأثیرگذار باشند. خداوند در آیات قرآنی فرموده « إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم ».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی