English

غلامی در حاشیه جلسه هیات دولت:

آزمون سراسری ارشد و کارشناسی که در تیرماه انجام شد قانونی بود

وزیر علوم گفت: آزمون سراسری ارشد و کارشناسی که در تیرماه انجام شد قانونی بوده و نتایج آن هم اعلام می‌شود.

آزمون سراسری ارشد و کارشناسی که در تیرماه انجام شد قانونی بود

به گزارش خبرگزاری موج، منصور غلامی وزیر علوم صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: اغلب پایان نامه‌ها بعد از دفاع نسخه کاغذی نهایی می‌شود و بعد آن وارد آرشیو کتابخانه می‌شود نه پیش نویس پایان نامه؛ لذا وقتی تاریخ دفاع بعد از بخشنامه است عملاً یعنی فایل اصلاح شده باید به صورت فشرده روی سیستم برود. تاریخ بخشنامه از زمان ابلاغ است.

وی در خصوص اینکه از دانشجوها خواسته می‌شود فایل پایان نامه را به صورت خاصی رایت کنند که گاهی هزینه اش تا ٢٠٠ هزار تومان هم می‌رسد گفت: فرمت را کسی تعیین نکرده ولی باید مطابق با آن چیزی باشد که قبلاً به ایران داک می‌فرستادند.

وزیر علوم در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای جذب دانشجوی خارجی دارید، تصریح کرد: قاعدتاً دانشگاه‌هایی که به دنبال جذب دانشجوی خارجی هستند، حمایت هم می‌شوند و برنامه ویژه غیر از اینکه تا امروز اعلام شده در ضوابط جذب دانشجوی خارجی هم هست، نداریم اما یک شورای عالی برای سیاستگذاری تشکیل شده که کار خود را انجام می‌دهد.

وزیر علوم در واکنش به اظهارات برخی کارشناسان مبنی بر مافیاهایی که از افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی و وکالت جلوگیری می‌کنند و تاثیرپذیری وزارت علوم از این موضوع گفت: کلاس‌های درس ما و ظرفیت هر گروه و رشته، یک استانداردی دارد.

وی ادامه داد: آنچه که دانشگاه ها برای گسترش و ایجاد یک رشته یا مرکز جدید مجوز می‌گیرند شرایط استاندارد دارد فلذا وزارت علوم تحت تاثیر هیچ گروهی برای کم یا زیاد کردن ظرفیت ها قرار نمی‌گیرد.

غلامی افزود: در حوزه پزشکی هم آقای نمکی باید توضیح بدهند، اما در آنجا هم وقتی برای تربیت پزشک تخت، تجهیزات و امکانات لازم است تعریف و چارچوبی وجود دارد البته ممکن است افراد نظرات خودشان را مطرح کنند اما بهتره به چارچوب تصمیم گیری ها توجه کنیم.

وزیر علوم در خصوص جابجایی حوزه‌های کنکور به دلیل سیل و زلزله تصریح کرد: آزمون سراسری ارشد و کارشناسی که در تیرماه انجام شد قانونی بوده و نتایج آن هم اعلام می‌شود.

وی در خصوص ترک جلسه به دلیل زلزله افزود: مورد خاصی نبوده و همان زمان حل و فصل شده و گزارش آن هم وجود دارد.

غلامی در پایان در خصوص سختی کنکور دفترچه نظام قدیم و یکسان بودن تراز نمره‌دهی خاطرنشان کرد: سازمان سنجش معمولاً بر اساس خود دفترچه ها محاسبه نمره ها را تعیین می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه