English

اسلامی:

کارخانجات تولید لوکوموتیو و خودروسازی فعال شده‌اند

وزیر راه و شهرسازی گفت: با اقدامات صورت گرفته برای نخستین بار کارخانجات تولید لوکوموتیو و خودروسازی فعال شده‌اند.

کارخانجات تولید لوکوموتیو و خودروسازی فعال شده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک مجلس و دولت برای بررسی راه‌کارهای حمایت از رونق تولید با اشاره به برنامه‌های وزارتخانه برای حمایت از رونق تولید در کشور گفت: وزارت راه و شهرسازی دو برنامه کلان در بخش‌های حمل و نقل و مسکن برای حمایت از تولید کشور تدوین کرده است از این رو خوشبختانه با هماهنگی و تفاهم با سازمان برنامه و بودجه، اعتباری حدود 2 هزار میلیارد تومان میان 25 شرکت تولیدکننده تجهیزات مربوط به بخش حمل و نقل ریلی اختصاص داده شده است که خوشبختانه معدل پیشرفت تعهدات تا تیر ماه به 15 درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته برای نخستین بار کارخانجات تولید لوکوموتیو و خودروسازی فعال شده‌اند، از طرف دیگر حجم بار موجود در حمل و نقل ریلی تا پایان سال 96 حدود 31 میلیون تن بوده، خوشبختانه این میزان تا پایان سال 97 به 52 میلیون تن رسیده است.

اسلامی ادامه داد: با توجه به تحریم‌های صورت گرفته، ساخت قطعات مربوط به حمل و نقل ریلی در دستور کار شرکت‌های دانش بنیان قرار دارد. همچنین در مباحث مربوط به رونق تولید در حوزه هوایی و فرودگاهی توجه قابل قبولی به صنایع دانش بنیان برای تولید تجهیزات مربوطه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه