English

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

تصمیم ایران در خصوص برجام قابل بازگشت نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تصمیم ایران در خصوص برجام و کاهش تعهدات قابل بازگشت نیست.

تصمیم ایران در خصوص برجام قابل بازگشت نیست

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: پس از خروج ترامپ از برجام ، تمام کارشناسان اعتقاد داشتند که اروپا نه می خواهد و نه قادر است در برابر تصمیم های آمریکا و کاخ سفید مقاومت کند.

وی افزود: حجم مبادلات تجاری اروپا با آمریکا در مقایسه با ایران ده ها برابر است و به طور قطع اروپایی ها به هیچ وجه حاضر نیستند که مبادلات چند صد میلیارد دلاری خود با آمریکا را دچار اختلال کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در چنین شرایطی، کسانی که به اروپایی ها امید بسته و تصور می کردند که اروپا تلاش می کند تا تحریم های آمریکا علیه ایران را جبران کند، اشتباه مهلکی را مرتکب شدند.

نقوی حسینی گفت: بر اساس آمارهای رسمی تا این لحظه اروپایی ها حتی 5 درصد از تعهدات خود به ایران در قبال برجام را انجام نداده اند و تنها مدعی راه اندازی یک کانال مالی به نام اینستکس شده اند که این کانال هم فعلا فقط روی کاغذ بوده و هیچ ارزش دیگری برای ایران نداشته است.

وی بیان داشت: به همین دلیل ایران تصمیم گرفت که تعهدات خود را در قالب برجام و بر اساس مفاد همان توافقنامه کاهش دهد و این تصمیم، یک اقدام در راستای احقاق حقوق ملی است و همه ارکان نظام از آن حمایت کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: حال این پرسش مطرح می شود که ایران پس از پایان مهلت 60 روزه گام دوم، چه اقداماتی را در دستور کار قرار می دهد. پاسخ پرسش فوق این است که به طور قطع ما از مسیری که در برجام پیش گرفته ایم، عقب نمی نشینیم و تا احقاق حقوق ملت ایران موضوع را با جدیت پیگیری می کنیم.

نقوی حسینی در پایان گفت: به طور قطع اگر اروپایی ها خیلی نگران حفظ برجام هستند، باید دست از تاسف خوردن برداشته و برای حفظ آن تلاش کنند. تحقق این مهم نیز از طریق عمل به تعهدات و وعده ها میسر می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه