English

سخنگوی دولت:

امیدواریم سختی دوران تحریم را مدیریت کنیم

سخنگوی دولت گفت: ما امیدواریم سختی دوران تحریم را مدیریت کنیم، در جلسه اتی سران قوه تصمیماتی اتخاذ می شود تا حمایت بیشتری از طبقات پایین اجتماعی صورت گیرد.

امیدواریم سختی دوران تحریم را مدیریت کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، علی ربیعی سخنگوی دولت در همایشی که امروز به مناسبت روز جهانی تعاون در صداو‌سیما برگزار شد، اظهار داشت: نقش تعاون به قدری مهم است که می تواند ابزاری برای مقابله با تحریم ها باشد. هدف تحریم، انزوای ذهنی جامعه است اما مردم ما با روح تعاون و مشارکت از این دوره عبور خواهند کرد.

ربیعی بیان کرد: در شرایط کنونی، تعاون از دو جنبه مدنظر است که فلسفه تعاون و همکاری بیش از هر زمان دیگری در جامعه ما مورد نیاز است و همچنین جنبه دیگر این است که با تعاون می‌توان مشارکت دهک‌های مختلف را برای اشتغال، فقرزدایی به ویژه در جوامع پایین محلی و مشارکت‌های اجتماعی و خُرد جذب کرد.

وی گفت: به نظر من پول برای ایجاد اشتغال روستایی باید به جایی برود که در بین مردم روحیه همیاری و تعاون ایجاد شود و جوامع خُرد و محلی توانمند شوند.

سخنگوی دولت  با بیان اینکه باید به بخش تعاون برگردیم، گفت: اتاق تعاون تنها نهاد مدنی بزرگ ایران است و باید همه برای به دست آوردن سهم تعاون بجنگیم و نه تنها سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد را، بلکه مقدار بیشتری را جذب کنیم.

ربیعی  با بیان اینکه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی برای موفقت تعاون مهم است، گفت: وقتی زیرساخت‌ها نباشند، باید زور بزنیم تا یک درصد از اقتصاد کشور را به تعاون اختصاص دهیم و تعاون به مثابه یک بخش اقتصادی فقرزدا و ایجاد انسجام ملی و رشد فراگیر و درگیر کردن دهک‌های پایین اجتماعی برای مزیت اقتصادی است که زندگی بانشاط و همیاری اجتماعی برای مردم به همراه دارد.

وزیر اسبق تعاون با اشاره به اینکه رئیس اتاق تعاون، کارت عضویت افتخاری به عنوان تعاونگر برایم صادر کرده است، گفت: من می‌خواهم عضو اصلی بخش تعاون باشم، چون در دور هم بودن حال آدم‌ها بهتر می‌شود.

وی تاکید کرد: هدف تحریم‌ها این بود که جامعه ایرانی از نظر فکری و ذهنی دچار فروپاشی شود و به خاطر همین ترامپ اعلام کرد همه شرط‌ها را برای گفتگو با ایران کنار می‌گذاریم به شرط اینکه ایران بمب هسته‌ای نداشته باشد.

ربیعی گفت: آن‌ها می‌خواهند سوگیری تحریم‌ها را به سمت سیستم فکری و ذهنی جامعه تغییر دهند، چون دیدند تحریم‌ها موفق نشد و برعکس، انسجام اجتماعی مردم در مقابل تحریم بیشتر شد.

به گفته سخنگوی دولت، اگر میزان غنی‌سازی را افزایش می‌دهیم، این مصلحت کشور است، در حالی که رهبر انقلاب صلح‌طلب است و ما دنبال امنیت و صلح جهانی هستیم. امیدواریم تحریم‌ها را هم با کمک مردم و حفظ انسجام ملی، مدیریت کنیم.

سخنگوی دولت افزود: در جلسه آتی سران قوه تصمیماتی اتخاذ می شود تا حمایت بیشتری از طبقات پایین اجتماعی صورت گیرد. رییس جمهور هم بر بهبود شرایط اقتصادی مردم تاکید دارد و راهکارهای مختلفی در این زمینه مطرح کرده است. دیروز در تبصره ۱۴ تصویب شد بیش از ۸ هزار میلیارد تومان برای کمک به خانوار‌ها اختصاص داده شود. 

ربیعی ادامه داد: امسال برای بهبود شرایط زندگی اقتصادی مردم تاکنون بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تأمین کالا‌های اساسی و حمایت‌های اجتماعی پرداخت شده است.

سخنگوی دولت در مورد ۵۵ ماه زندگی با برجام گفت: در این مدت با سیاست دولت مبنی بر کنترل تورم، سالانه نرخ رشد اقتصادی بین ۴ تا ۵ درصد تحقق پیدا کرد، اما در ۱۸ ماه حضور ترامپ، این روند کندتر شد و برای عبور از این ۱۸ ماه باید به روح اجتماعی و تعاون بپیوندیم و سعی کنیم در ۲۴ ماه آینده دولت نیز روح اجتماعی و انسجام اجتماعی بیشتر شود.

وی به گام دوم ایران برای حفظ برجام اشاره کرد و اظهار کرد: پیام ما روشن است و اقداماتی که برای افزایش غنی‌سازی اورانیوم انجام می‌دهیم، برای حفظ برجام است و هر میزان که طرف مقابل به حفظ برجام پایبند باشد، ما هم به همان میزان پایبند خواهیم بود. 

سخنگوی دولت افزود: برخی بیگانگان به گونه ای تحلیل می کنند که گویا ایران درصدد دستیابی به سلاح هسته‌ای است اما مبنا و اساس کار ایران فتوای مقام معظم رهبری است، ایشان داشتن و انبار کردن سلاح هسته‌ای را حرام می‌داند، بنابراین استراتژی ایران اینگونه نیست که سلاح هسته‌ای داشته باشد.

امروز به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس اتاق تعاون ایران و گرامیداشت روز جهانی تعاون در تالار مولوی مرکز همایش صدا و سیما، مراسمی با حضور تعاونگران و سخنگوی دولت برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی