English

بروجردی:

گام‌های ایران در مقابل بدعهدی اروپا هوشمندانه برداشته شده است

گام‌های ایران در مقابل بدعهدی اروپا هوشمندانه و اصولی برداشته شده و امیدواریم که به تعهدات خود عمل کنند اگرچه دیر است ولی ما این تسامح را انجام داده‎ایم که هر زمان آنها عملی کنند ما همچنان به تعهد خود در برجام بازخواهیم گشت.

گام‌های ایران در مقابل بدعهدی اروپا هوشمندانه برداشته شده است

به گزارش خبرگزاری موج، علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: از ابتدا توافق هسته‌ای در قالب برجام، یک جاده دوطرفه بود. قرار بر این شده بود که ایران برخی از محدودیت‌ها را بپذیرد و طرف مقابل نیز تحریم‌ها را مرتفع کند اما آمریکا قرارداد را به هم زد و از این توافق خارج شد و اضافه بر این خطای بزرگ غیرقانونی، به اروپا فشار وارد کرد که آنها تأسی به آمریکا کنند.

بروجردی اضافه کرد: شورای عالی امنیت ملی یک تدبیر هوشمندانه اتخاذ کرد، ۲ ماه فرصت بسیار خوبی برای اروپایی‌ها بود که به تعهدات خود عمل کنند و رسماً و بسیار شفاف اعلام کرد اگر به تعهدات خود عمل نکنند، ما هم به‌تدریج از تعهدات خود عقب نشینی خواهیم کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اخطار به کشورهای اروپایی داده شد اما خروجی آن به ‎گونه‎ای نبود که انتظار داشتیم.

بروجردی اظهار کرد: آنها ۱۱ مورد را متعهد شدند انجام دهند، اینستکس بستر کار است و کاری نیست که بتواند پاسخگوی تحریم‌های ظالمانه غیرقانونی تحمیلی توسط آمریکا به جمهوری اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: این گام‌ها که تصمیم‌گیری شد، توسط نمایندگان رسماً به اطلاع جهان رسید و یک اقدام بسیار جدی و عملیاتی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید طرف‌های غربی انتظار داشته باشند که بپذیریم منافع ملی ما در زیر پای تصمیمات نابخردانه ترامپ از بین برود و ما نظاره‎گر این ظلم به ملت باشیم.

بروجردی اضافه کرد: گام‌های ایران در مقابل بدعهدی اروپا هوشمندانه و اصولی برداشته شده و امیدواریم که به تعهدات خود عمل کنند اگرچه دیر است ولی ما این تسامح را انجام داده‎ایم که هر زمان آنها عملی کنند ما همچنان به تعهد خود در برجام بازخواهیم گشت.

وی بیان کرد: این نشان‎دهنده اوج صداقت جمهوری اسلامی ایران است و البته کشورهایی مانند چین و روسیه که جزء امضا کنندگان هستند به تعهدات خود عمل می‌کنند و با جمهوری اسلامی ایران کار انجام می‌دهند ولی آمریکایی‌ها از تمام توانمندی خود استفاده می‌کنند که باز فشار تحریمی ظالمانه‌تری را اعمال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه