English

نوبخت در گفتگوی اختصاصی با موج؛

کسری بودجه امسال قطعی است/حقوق ها عقب نمی افتد

معاون رییس جمهور با بیان اینکه قطعا امسال کسری بودجه خواهیم داشت، گفت: با این وجود حتی یک روز حقوق کارمندان و بازنشستگان را با تاخیر پرداخت نخواهیم کرد.

کسری بودجه امسال قطعی است/حقوق ها عقب نمی افتد

محمد باقر نوبخت در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری موج و در پاسخ به این پرسش که کارشناسان معتقدند امسال دولت با کسری بودجه مواجه می شود، این کسری بر طرح های عمرانی اثر می گذارد یا هزینه های جاری گفت: این حرف که منابع ما در سال جاری به اندازه ای که در قانون پیش بینی شده،  یعنی 448 هزار میلیارد تومان، تحقق پیدا نمی کند، با توجه به حال و هوایی که در اقتصاد وجود دارد و به ویژه مسئله فروش نفت، حرف درستی است و حتما همین طور است.

وی افزود: حال این پرسش مطرح می شود که با این کمبود منابع می شود هم طرح های عمرانی را به صورت صحیح مدیریت کرد و هم حقوق کارکنان و بازنشستگان را به نحوی پرداخت کرد که حقوق بگیران حتی یک روز با مشکل روبرو نشوند؟ پاسخ این پرسش به طور قطع مثبت است.

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: موضوع مهم در حوزه پرداخت منابع کشور این است که همان طور که طی سه ماه گذشته، حقوق کارمندان و بازنشستگان را سر وقت پرداخت کردیم، تا پایان امسال نیز به همین نحو عمل خواهد شد و حقوق بگیران مطمئن باشند که حقوق و مزایای آنها تا پایان سال جاری بدون تاخیر و به طور کامل پرداخت خواهد شد.

تلاش دولت برای صرفه جویی 62 هزار میلیارد تومانی

نوبخت گفت: موضوع بعدی این است که با مشکل کمبود منابع چگونه باید برخورد شود. ما به غیر از پرداخت حقوق ها، هزینه های جاری دیگری نیز داریم. باید در آن هزینه ها صرفه جویی کنیم. به همین دلیل فکر می کنیم که برای عبور و گذر از وضعیت اقتصادی فعلی، می شود تا 62 هزار میلیارد تومان صرفه جویی کرد.

وی بیان داشت: بنابراین دولت تلاش می کند حدود 62 هزار میلیارد تومان در هزینه های دیگر دولت، به غیر از هزینه های مربوط به حقوق کارکنان و بازنشستگان صرفه جویی کند و صرفه جویی در حوزه هزینه حقوق ها نخواهیم داشت.

حاشیه جلسه هیات دولت - ۱۲ تیر ۱۳۹۸/ امیر توحید فاضل

اولویت بندی طرح های عمرانی برای پرداخت بودجه

معاون رییس جمهور در پاسخ به این پرسش خبرنگار موج که دولت کسری بودجه را چگونه جبران می کند و آیا قرار است در اعتبارات طرح های عمرانی کاهش داشته باشیم؟ گفت: در خصوص اعتبارات طرح های عمرانی با توجه به محدودیت منابع تلاش می کنیم که این طرح ها را اولویت بندی کنیم.

نوبخت ادامه داد: در حال حاضر اولویت ما طرح هایی هستند که امسال به اتمام می رسند و قابل بهره برداری هستند. به عنوان نمونه امسال به طور قطع   آزادراه تهران – شمال تکمیل می شود و به بهره برداری می رسد. من دو هفته قبل از این طرح بازدید کردم و به مردم قول دادم که طی چند ماه آینده، این طرح به بهره برداری می رسد و در همین جا از رسانه ها دعوت می کنم که در مراسم افتتاح طرح آزاد راه تهران – شمال حضور داشته باشند.

وی افزود: با هر قیمتی که نفت خود را به فروش برسانیم، باز هم بودجه ای برای طرح های عمرانی اختصاص خواهیم داد. ما می توانیم بودجه طرح های عمرانی را میان همه طرح های موجود به صورت مستقیم تقسیم کنیم و یا اولویت را به طرح هایی اختصاص دهیم که بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند. تصمیم دولت این است که طرح های عمرانی را اولویت بندی کنیم و منابع موجود را به صورت هدفمند به طرح ها اختصاص دهیم.

معاون رییس جمهور اظهار داشت: تا پایان سال جاری به طور قطع آزاد راه تهران – شمال افتتاح می شود و 60 کیلومتر راه تهران – چالوس را کاهش می دهد. همچنین امسال راه آهن میانه به بستان آباد افتتاح شده و حداقل 300 کیلومتر آزاد راه جدید در کشور به بهره برداری می رسد.

نوبخت افزود: مدیریت صحیح یعنی اینکه بتوانیم با منابع در اختیار، به درستی کشور را اداره کنیم و دولت در این زمینه گام های بسیار خوبی برداشته است. ما با همین منابع محدود 8 برنامه ویژه برای ایجاد 980 هزار فرصت شغلی در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: همچنین امسال نیز مانند سال گذشته تمام گندم تولید شده توسط کشاورزان زحمت کش را با نرخ مصوب خریداری و تمام پول آن را هم پرداخت خواهیم کرد. همچنین بودجه تمام وعده های مطرح شده در سفرهای استانی رییس جمهور را به طور کامل پرداخت می کنیم.

غربی ها خیال می کردند سال گذشته اقتصاد ایران متلاشی می شود

محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در پایان اظهار داشت: غربی ها خیال می کردند سال قبل اقتصاد ایران متلاشی می شود، اما امروز می بینیم که با وجود محاصره بزرگ اقتصادی، اقتصاد کشور در حال حرکت است و کاهش رشد تورم به خوبی نشان دهنده تلاش های دولت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • کرمانشاهی

    امیدواریم که نویدهای جناب نوبخت بدون کم وکاستی تحقق واجرایابد!هرچند که تا منزل تو فاصله بسیار است!!!!؟

  • لیچکی

    سلام الان تیرماه هستیم .میگن کمبود بودجه خدا به خیر بگذرونه تا آخر سال آقای نو بخت بودجه را کنترل کن کم سفر کنین وسایل پذیرایی روی میز هیعت دولت حذف کن ناهارتون از خونه بیارین مال بیت المال خوردن نداره از توجهت ممنون

  • ناشناس

    سلام اون 1700میلیارد دلار چی شد؟کجا رفت؟

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی