English

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اروپا به هیچ تعهدی در قبال برجام عمل نکرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اروپا تا این لحظه به هیچ تعهدی در قبال برجام عمل نکرده است.

اروپا به هیچ تعهدی در قبال برجام عمل نکرده است

ولی الله نانواکناری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: برجام یک توافق بین المللی است که 5 + 1 کشور آن را امضا کردند و در نهایت شورای امنیت سازمان ملل نیز آن را تایید کرد. اما هنوز مهر این توافق بین المللی خشک نشده بود که ترامپ اعلام کرد که به طور یک طرفه از برجام خارج می شود.

وی افزود: با خروج آمریکا از برجام ، این انتظار وجود داشت که طرف های دیگر به ویژه سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه از یک سو برای مقابله با آمریکا اقدام کرده و از سوی دیگر حداقل خودشان به تعهداتی که در قبال برجام دارند، عمل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اروپا تا این لحظه به هیچ یک از تعهداتی که در قبال برجام داشت، عمل نکرده و تنها وقت کشی کرده است.

نانواکناری گفت: اقدام ایران برای مهلت 2 ماهه به طرف های اروپایی برای اینکه به تعهدات خود عمل کنند، اقدام بسیار به موقع و ضروری بود و شاهد هستیم که پس از آن اروپایی ها اندکی تحرک از خود نشان داده اند.

وی بیان داشت: به عنوان نمونه در روزهای اخیر اعلام کرده اند که می خواهند اینستکس را از حالت یک طرح خام، عملیاتی کنند. اما اروپایی ها باید بدانند که در صورت اجرای اینستکس نیز این کار کافی نیست و آنها باید مانند ایران به تمام تعهدات خود عمل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در صورتی که اروپا به تعهدات خود در قبال برجام عمل نکند، ایران به هیچ عنوان حاضر نمی شود که بار دیگر تمام تعهدات خود را به طور کامل انجام داده و یک طرفه به برجام پایبند باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه