English

وزیر جهاد و کشاورزی در پاسخ به موج:

اگر ارز دولتی نمی دادیم قیمت شیر و لبنیات بیشتر می شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر ارز دولتی برای واردات نهاده های دامی پرداخت نمی کردیم، به طور قطع قیمت شیر و لبنیات بیشتر می شد.

اگر ارز دولتی نمی دادیم قیمت شیر و لبنیات بیشتر می شد

به گزارش خبرگزاری موج، محمود حجتی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه چرا با وجود پرداخت ارز دولتی با نرخ 4200 تومان، باز هم شاهد افزایش قیمت شیر و لبنیات هستیم؟ و اگر قرار بود که قیمت این محصول افزایش پیدا کند، چرا باید ارز دولتی هم پرداخت کنیم؟ گفت: بر خلاف مطالبی که مطرح شده، سرانه مصرف شیر و انواع لبنیات در کشور کاهش نیافته، زیرا آمار تولیدات نشان می دهد که ما افزایش تولید داشته ایم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در مورد قیمت های جدید شیر و محصولات لبنی نیز سازمان حمایت برآورد قیمت کرده و قیمت های جدید را بر اساس هزینه دامداران به وزارت صنعت ارائه داده است.

حجتی گفت: دامداران و تولید کنندگان، شیر و محصولات لبنی را بر اساس قیمت سازمان حمایت از مصرف کننده در بازار عرضه می کنند. البته معتقدم که باید نظارت بیشتری در این حوزه انجام شود.

وی متذکر شد: در خصوص ارائه ارز دولتی برای واردات نهاده های دامی و رابطه آن با قیمت محصولات لبنی باید گفت که 26 درصد هزینه های تولید شیر در کشور به هزینه نهاده های دامی که از خارج کشور وارد می شود وابسته است و 74 درصد نیز مربوط به هزینه های داخلی است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: بنابراین افزایش قیمت شیر به دلیل افزایش هزینه های داخلی مانند افزایش حقوق کارگر و ... بوده است.

حجتی در پایان گفت: به طور قطع اگر دولت برای واردات نهاده های دامی ارز دولتی پرداخت نمی کرد، شاهد افزایش بیشتر قیمت شیر و محصولات لبنی بودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه