English

وزیر دفاع در پاسخ به موج؛

آمریکایی ها راهبرد خود را در خلیج فارس تغییر داده اند

وزیر دفاع گفت: آمریکایی ها با هدف تحت فشار قرار دادن کشورهای دیگر، راهبرد خود را در خلیج فارس تغییر داده اند.

آمریکایی ها راهبرد خود را در خلیج فارس تغییر داده اند

به گزارش خبرگزاری موج، امیر سرتیپ امیر حاتمی امروز در حاشیه جلسه دولت به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه آمریکا چه اهدافی را در خلیج فارس دنبال می کنند؟ گفت: در گذشته آمریکایی ها می گفتند که امنیت آبراه ها را به عنوان یک هدف اصلی دنبال می کنند. اما به تازگی رییس جمهور آمریکا می گوید که امنیت خلیج فارس به آنان ربطی ندارد!

این فرمانده ارشد نظامی اظهار داشت: چنین اظهاراتی نشان می دهد که آمریکایی ها تغییر راهبرد داده اند و به دنبال این هستند که با تحت فشار قرار دادن کشورهای دیگری چون چین، ژاپن، کره و کشورهای اروپایی که نفت خود را از طریق خلیج فارس تامین می کنند، از حوادث اخیر بهره برداری سیاسی کنند.

امیر حاتمی با اشاره به حمله به دو کشتی در دریای عمان و اتهام زنی آمریکایی ها به ایران گفت: آمریکایی ها می خواهند با سوء استفاده از چنین حوادثی و افزایش فشارهای ناجوانمردانه بر علیه ملت ایران، برای گسترش ایران هراسی زمینه چینی کنند.

وی تصریح کرد: در گذشته آمریکایی ها به صورت مستقیم وارد عملیات نظامی می شدند، اما شواهد نشان می دهد که در حال حاضر به دنبال این هستند که با استفاده از گروه های نیابتی مانند داعش برای دست یابی به اهداف شوم خود استفاده کنند.

وزیر دفاع ادامه داد: حادثه حمله به کشتی ها در خلیج فارس و دریای عمان شواهد بسیاری به دیگر رفتارهای آمریکایی ها در استفاده از گروه های نیابتی برای ایجاد ناامنی در منطقه دارد.

حاتمی در پایان تاکید کرد: حفظ امنیت خلیج فارس برای ایران اهمیت بسیاری دارد و در این راه تلاش های ویژه ای تاکنون انجام داده و این مسیر را ادامه می دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه