English

تشکیل جلسات دیدار نمایندگان و وزرا در روزهای دوشنبه

جلسات دیدار نمایندگان و وزرا در حد فاصل جلسات صبح و بعدازظهر مجلس در روزهای دوشنبه بین ساعات 12 تا 14 تشکیل خواهد شد.

تشکیل جلسات دیدار نمایندگان و وزرا در روزهای دوشنبه

به گزارش خبرگزاری موج، مهرداد لاهوتی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با استناد به بند 11 ماده 22 آیین‌نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: در همه جای حساس کشور از جمله کمیسیون‌ها و وزارتخانه‌های دولت، یک، دو یا سه نماینده مجلس عضو ناظر هستند.

وی ادامه داد: جنابعالی نسبت به اتفاقاتی که در سازمان خصوصی‌سازی افتاد مصاحبه تلویزیونی داشتید و این سوال را پرسیدید که با وجود حضور دو عضو ناظر مجلس در این سازمان چرا چنین اتفاقی افتاد؟ امروز معاونت مجلس نیز گزارش داد و باید به این سوال پاسخ می‌داد. اگر ناظران مجلس در این سازمان حواس‌شان جمع بود، نباید شاهد این حادثه تلخ و وحشتناک می‌بودیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تذکری دیگر با انتقاد از تغییر جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس و زمان ملاقات نمایندگان با وزرا در محل مجلس، گفت: نمایندگان مجلس قبل از تغییر برنامه در مجلس روزهای دوشنبه امور مربوط به حوزه‌های انتخابیه خود را با وزرا و مقامات اجرایی کشور حل و فصل می‌کردند و اما هیات رییسه در برنامه‌ریزی جدید کار نمایندگان را مختل کرد، چرا؟

نماینده مردم لنگرود در مجلس ادامه داد: هم شما و هم ما می‌دانیم که در برنامه‌ریزی جدید عملا جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس در روزهای سه‌شنبه تشکیل نمی‌شود، فکری به حال سوالات نمایندگان از مسؤولان اجرایی کنید.

عبدالرضا مصری در پاسخ به تذکر لاهوتی، گفت: در هیات رییسه  خیلی بحث شد که ترتیبی دهیم تا ساعت 12 روزهای دوشنبه جلسات علنی مجلس در نوبت صبح تعطیل شود و تا ساعت 14 که زمان شروع جلسه نوبت بعدازظهر صحن علنی است، دو ساعت زمان وجود دارد که نمایندگان می‌توانند این زمان را به ملاقات با مسؤولان اجرایی و وزرا اختصاص دهند. قبلا ساعت این ملاقات ساعت 15 تعیین شده بود اما به دلیل اعتراض برخی نمایندگان این ساعت را به ساعت 14 انتقال دادیم.

نایب رییس مجلس گفت: مجلس 290 نماینده با 290 نظر متفاوت دارد طبیعی است که برخی نمایندگان نسبت به جمع‌بندی هیات رییسه انتقاد داشته باشند و با آن موافق نباشند. امکان اینکه 290 نماینده با یک موضوع موافق باشند وجود ندارد. ان‌شاءالله سعی می‌کنیم در هیات رییسه مجلس راه‌حل دیگری برای این موضوع پیدا کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه