English

هیچ یک از زنان نماینده به هیات رییسه مجلس راه نیافتند

هیچ یک از زنان نماینده به هیات رییسه مجلس راه نیافتند و این اتفاق همچنان مانند رویایی برای جامعه بانوان کشور باقی مانده است.

هیچ یک از زنان نماینده به هیات رییسه مجلس راه نیافتند

به گزارش خبرگزاری موج، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون و حتی می توان گفت که از زمان تشکیل مجلس در ایران، همواره رییس و نواب رییس از رجال سیاسی مرد بوده اند.

به همین دلیل تا امروز هیچ یک از زنان نماینده مجلس نتوانستند بر کرسی های ریاست مجلس تکیه بزنند. این اتفاق برای دیگر کرسی های هیات رییسه مجلس نیز رخ داده و هیچ نماینده ای در جمع هیات رییسه حضور نداشته است.

چند سالی است که برخی از نمایندگان عضو فراکسیون زنان مجلس تلاش دارند تا حداقل یکی از زنان نماینده مجلس را به جمع اعضای هیات رییسه و در سطح کارپرداز و یا ناظر بفرستند که در این کار نیز موفق نمی شوند.

در روزهای اخیر و پیش از برگزاری انتخابات هیات رییسه مجلس، فراکسیون زنان مجلس اعلام کرد که با همراهی برخی از فراکسیون ها به دنبال حضور یک زن در هیات رییسه سال چهارم مجلس دهم است.

اما این اتفاق امروز رخ نداد و هیچ یک از زنان نتوانستند آرای لازم برای حضور در هیات رییسه مجلس را به دست آورند.

در همین ارتباط طیبه سیاوشی نماینده تهران و عضو فراکسیون زنان مجلس در توییتی نوشته بود: "با وجود اجماع زنان نماینده در دوره‌های مختلف مجلس، چهرهٔ مردانهٔ هیات رییسه هرگز دست‌خوش تغییری قابل توجه نشد. امسال نیز مانند سال‌های گذشته در تلاشیم برای اولین‌بار عضوی از جامعهٔ زنان را به عضویت هیئت‌رئیسه درآوریم. برای تحقق این مهم، فردا آخرین فرصت مجلس دهم خواهد بود."

به نظر می رسد که آخرین فرصت مجلسیان در دوره دهم نیز از دست رفت و حال باید منتظر مجالس بعد بود و دید که آیا به زنان برای حضور در هیات رییسه فرصت می دهد و یا خیر؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    از جامعه مرد سالار انتظار بیشتری نداشتیم

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی