English

رحمانی فضلی:

ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی در جهت رشد استان‌ها و کشور مؤثر است

وزیر کشور گفت: ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی ما می‌تواند در جهت رشد و توسعه استان‌ها و کشور واقعاً مؤثر باشد.

ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی در جهت رشد استان‌ها و کشور مؤثر است

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در حاشیه نشست کارگروه استانداران منطقه ۳ اظهار کرد: امروز جلسه‌ای داشتیم تحت عنوان جلسه منطقه‌ای و طبق تکلیفی که در برنامه شده و اقداماتی که در وزارت کشور و سازمان برنامه شکل گرفته، مقرر شده که ما ۹ منطقه در کشور متشکل از استان‌های مختلف داشته باشیم و خیلی از برنامه ریزی ها و اقدامات در حوزه اقتصادی، اشتغال و تجارت را با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای انجام دهیم.

وی افزود: امروز دومین جلسه‌ای بود که در این قالب با استانداران منطقه سه شامل ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان داشتیم و تصمیمات خوبی هم گرفته شد.

وزیر کشور با بیان اینکه ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی ما می‌تواند در جهت رشد و توسعه استان‌ها و کشور واقعاً مؤثر باشد، گفت: یعنی اگر ما امکانات مناطق را در هم تلفیق کنیم و مشارکت ایجاد کنیم، می‌توانیم استان‌ها را به صورت مکمل به هم پیوند دهیم.

رحمانی فضلی افزود: به طور مثال ما می‌توانیم در یک منطقه‌ای از کشور بازار بزرگ تولیدات منسوجات داشته باشیم، جای دیگر بازار بزرگ تولیدات مبل داشته باشیم، گردشگری و امثال این موارد، بنابراین اصول کار در جلسات مشخص و تصمیمات خوبی هم در این خصوص گرفته شده و مطالعات در کل کشور در قالب مطالعات آمایشی صورت گرفته است.

وی گفت: در این جلسه بخشی از پروژه‌ها مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت، قرار شد استان‌هایی به شکل مشترک کار کارشناسی انجام دهند تا گام‌های بلندی در این حوزه برداریم.

وزیر کشور تاکید کرد: اگر این اتفاق بیافتد می‌تواند در جهت خودکفایی، استقلال اقتصادی بیشتر، به کار گیری منابع با بهره وری بالا و همچنین در حوزه مقاومت و استقامت منطقه‌ای و ملی گام بلندی به حساب آید.

رحمانی فضلی با بیان اینکه این موضوعی بین بخشی، استانی و ملی است، تصریح کرد: امیدوارم با کمک همه دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی، منطقه‌ای و استانی میان دستگاه‌ها همکاری باشد، چون این کار جدید است ما قطعاً در مسیر با مشکلات و مسائلی مواجه خواهیم شد. اما کار در حوزه بین المللی و در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته کار جدیدی نیست.

وی با بیان اینکه در خیلی از کشورها کار به شکل منطقه‌ای انجام می‌شود، افزود: مکمل این کار ما در آینده این خواهد بود که نظام برنامه ریزی، بودجه ریزی، مالیاتی، بانکی، پولی و اداری ما همه در قالب منطقه‌ای ایفای نقش کنند.

وی گفت: اگر این نظام‌ها با توجه به این مدل برنامه ریزی خود را انطباق دهند، ما یقیناً می‌توانیم ظرفیت‌های بسیار بالایی را در استان‌ها فعال کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه