English

محمدجواد ظریف:

تاکنون جامعه بین المللی درباره برجام، بیشتر صدور بیانیه داشته تا اقدام عملی

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر جامعه بین المللی احساس می کند که برجام یک دستاورد مهم است، باید همانند ایران اقدام عملی برای حفظ برجام کند و تاکنون جامعه بین المللی بیشتر اظهار نظر و صدور بیانیه داشته تا اینکه اقدام عملی داشته باشد.

تاکنون جامعه بین المللی درباره برجام، بیشتر صدور بیانیه داشته تا اقدام عملی

به گزارش خبرگزاری موج، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به پکن اظهار کرد: چین یکی از مهمترین شرکای جمهوری اسلامی است و هم شریک سیاسی ما و هم شریک بسیار نزدیک اقتصادی ما و هم از اعضای باقی مانده در برجام است. مهم است که در این مرحله جدید مشورت های نزدیکی با طرف چینی، به ویژه در خصوص تحولات اخیر و تصمیم جمهوری اسلامی ایران در مورد اجرای حقوقش در برجام طبق بند ۳۶ داشته باشیم.

وی افزود: همین طور در مورد روابط دو جانبه و مسایل بسیار خطرناکی که در منطقه ما امروز در جریان است گفت‌وگو کنیم، به هر حال فرصت خوبی بود که بعد از سفر به ژاپن توقفی در چین داشته باشم و بتوانم با دوستان چینی گفت‌وگو کنم.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره اینکه برای نجات برجام به سه کشور دیگر سفر کردید، نتیجه مذاکراتتان چیست؟ گفت: بیشتر مذاکرات ما برای اعلام شرایط و مشورت بود و نجات برجام وظیفه جامعه بین المللی است و اگر جامعه بین المللی احساس می کند که برجام یک دستاورد مهم است، باید همانند ایران اقدام عملی برای حفظ برجام کند و تاکنون جامعه بین المللی بیشتر اظهار نظر و صدور بیانیه داشته تا اینکه اقدام عملی داشته باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان افزود: اقدام عملی کاملا مشخص است و باید وضعیت روابط اقتصادی ایران عادی سازی شود و این اقدامی است که برجام صریحا به آن اشاره دارد و قطعنامه شورای امنیت و قطعنامه ۲۲۳۱ به همین موضوع اشاره دارد؛ لذا لازم است اگر جامعه بین المللی و سایر کشورهای عضو برجام و دوستان ما در برجام مثل چین و روسیه تمایل دارند که این دستاورد حفظ شود با اقدامات عملی باعث شوند که مردم ایران از منافع برجام بهره مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی