English

خرازی:

اروپاییان دو ماه فرصت دارند از مرگ برجام جلوگیری کنند

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: مردم ایران نسبت به اروپا به دلیل اجرا نکردن تعهدات برجامی آن‌ها و تبعیت از سیاست‌های تحریمی ترامپ و تن دادن به تصمیم‌های فراملیتی آمریکا به‌شدت بدبین هستند.

اروپاییان دو ماه فرصت دارند از مرگ برجام جلوگیری کنند

به گزارش خبرگزاری موج،  سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با «ماریل دو سارنز»، رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی فرانسه در پاریس دیدار کرد.

دو سارنز با ابراز خرسندی از این دیدار و تأکید بر اهمیت ایران، خواستار شنیدن دیدگاه دقیق تهران در خصوص تصمیم اخیر مبنی بر تعلیق اجرای برخی تعهدات برجامی بود.

وی گفت: این تصمیم و خروج ایران از برجام می‌تواند نتایج مثبت و ثبات ایجادشده بعد از توافق هسته‌ای را با مشکل مواجه سازد که این امر جای نگرانی دارد.

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی فرانسه با ابراز ناراحتی از تصمیمات فراملیتی و فشارهای آمریکا به اروپا و انتقاد از خروج آمریکا از برجام، اذعان کرد برجام نتوانسته در عمل خوب جلو برود.

وی اظهار داشت: اروپا و فرانسه برای پیشبرد و حفظ برجام، اراده و حسن نیت دارند و امیدواریم به راه‌حل مناسبی برسیم.

دو سارنز همچنین بر اهمیت تبادل هیئت‌های پارلمانی بین دو کشور برای شناخت بهتر واقعیت‌ها و دیدگاه‌های طرفین تأکید کرد.

خرازی هم در این دیدار، در توضیح مواضع جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مردم ایران نسبت به اروپا به دلیل اجرا نکردن تعهدات برجامی آن‌ها و تبعیت از سیاست‌های تحریمی ترامپ و تن دادن به تصمیم‌های فراملیتی آمریکا به‌شدت بدبین هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با صداقت مذاکره کرد و درنتیجه آن توافق هسته‌ای که مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل هم قرار گرفت، حاصل شد؛ اما با وجود اجرای تعهدات از سوی ایران، اروپا فقط به موضع‌گیری سیاسی بسنده و در عملی کردن تعهدات خود کوتاهی کرد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: در نتیجه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مفاد برجام تصمیم به تعلیق اجرای برخی از تعهدات خود گرفت.

خرازی در پایان خاطرنشان کرد: فرصت دوماهه، فرصت خوبی برای اروپاست که با تسریع در اجرایی کردن اینستکس برای تسهیل در مبادلات تجاری و مالی، کندی اقدام گذشته خود را جبران و از مرگ برجام جلوگیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی