English

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب:

پروانه حزب پریا تمدید شد

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب آخرین مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.

پروانه حزب پریا تمدید شد

به گزارش خبرگزاری موج، حمید ملانوری شمس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کمیسیون ماده 10 احزاب امروز دومین جلسه خود را در سال 98 برگزار کرد، اظهار داشت: در این جلسه با درخواست تاسیس 3 حزب، جمعیت سفیران پیشرفت و امید ایران اسلامی، جمعیت شاکرین انقلاب اسلامی استان تهران و جمعیت توسعه و همبستگی استان مازندران مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: همچنین گزارش مجمع عمومی جمعیت فدایان اسلام در جلسه امروز به تصویب رسید و بررسی گزارش مجمع عمومی حزب مجمع اسلامی فرهنگیان استان گیلان به دلیل نقص در پرونده به جلسه بعد موکول شد.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب تصریح کرد: در جلسه امروز با تقاضای تمدید پروانه انجمن زرتشتیان اصفهان، انجمن فرهنگ دوستان ارامنه پریا و انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران نیز موافقت گردید. ضمن اینکه درخواست بررسی درخواست تمدید پروانه انجمن ملی فرهنگی ارامنه تهران به دلیل نقض در پرونده به جلسه بعدی موکول گردید.

ملانوری شمس گفت: اصلاح اساسنامه شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شمال نیز در جلسه امروز تصویب شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی از نمایندگان به دنبال تاسیس حزب مستقلین عملگرا بودند، آیا  این حزب تاسیس شده است؟ گفت: برای تشکیل این حزب به کمیسیون ماده 10 احزاب مراجعه کردند و ما نیز متقاضیان را راهنمایی کردیم. اما تا این لحظه هیچ درخواست رسمی به کمیسیون در این ارتباط ارائه نشده است.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب همچنین درباره درخواست تاسیس حزب از سوی رسول منتجب نیا و جمعی از اعضای سابق حزب اعتماد ملی نیز گفت: این درخواست واصل شده و در حال طی کردن مراحل اخذ استعلامات قانونی است.

ملانوری شمس در ‍پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای مقابله با راه اندازی احزاب فاقد شناسنامه و یا راه اندازی ائتلافات سیاسی در آستانه انتخابات از سوی وزارت کشور انجام می شود؟ گفت: روز گذشته در همایش معاونان سیاسی استانداران به صراحت این موضوع مورد تاکید قرار گرفت و تمام استانداران، فرمانداران و بخشداران به صورت جدی فضای سیاسی محل ماموریت خود را کنترل و در صورت مشاهده تخلفاتی در این حوزه با قاطعیت برخورد می کنند.

وی متذکر شد: برای راه اندازی ائتلاف سیاسی میان احزاب نیازی به اخذ مجوز نیست، اما گروه هایی که می خواهند برای یک موضوع خاص ائتلاف سیاسی داشته باشند، باید حداقل کمیسیون ماده 10 احزاب را در جریان امر قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه