English

سردار سرلشکر حسین سلامی کیست؟/ آشنایی با سوابق فرمانده جدید کل سپاه

مراسم معارفه سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه که اول اردیبهشت با حکم رهبر معظم انقلاب منصوب شد امروز چهارشنبه 4 اردیبهشت 98 برگزار شد.

سردار سرلشکر حسین سلامی کیست؟/ آشنایی با سوابق فرمانده جدید کل سپاه

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حسین سلامی اول اردیبهشت 98 با حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده جدید سپاه پاسدران انقلاب اسلامی ایران با ارتقا از سرتیپی به درجه سرلشکری منصوب شد و سردار محمد علی جعفری هم با خداحافظی از فرماندهی سپاه راهی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله (عج) شد.

سردار سرلشکر حسین سلامی  فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متولد 1339 در روستای وانشان واقع در شهرستان گلپایگان در استان اصفهان به دنیا آمده و در سال 1357 همزمان با سال پیروزی انقلاب اسلامی در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت تحصیل کرده است.

پس از وقوع انقلاب فرهنگی و همزمان با آغاز دوران جنگ در آبان ماه سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و در طول دوران جنگ در کردستان و عمدتاً در جبهه جنوب در مسئولیت‌های رزمی و مختلف در لشکرهای ۲۵ کربلا، ۱۴ امام حسین و قرارگاه دریایی نوح حضور داشته‌است.

وی پس از پایان جنگ دوره دانشکده فرماندهی و ستاد را گذراند و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی شد.

وی همزمان با تدریس در دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، از دانشگاه علم و صنعت نیز فارغ‌التحصیل شد و همچنین مؤسس و فرمانده دوره عالی جنگ از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶ بوده و از سال ۱۳۷۶ الی ۱۳۸۴ در سمت معاون عملیات ستاد مشترک سپاه اشتغال به خدمت داشته‌است و هم‌ اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی است.

سرلشکر سلامی با آغاز جنگ تحمیلی به سپاه اصفهان پیوست. در کردستان و جبهه جنوب عهده‌‌دار مسئولیتهای رزمی و فرماندهی مختلف کنار رزمندگان اسلام بود. عمده فعالیتهای وی در دوران دفاع مقدس مربوط به لشکر کربلا، لشکر 14 امام حسین(ع) اصفهان و مسئولیت عملیات قرارگاه دریایی نوح می‌شود.

سلامی در جنگ ایران و عراق و کردستان و عمدتاً در جبهه جنوب عهده‌دار مسئولیت‌های رزمی و فرماندهی مختلف در کنار رزمندگان بوده‌است. 

از جمله مسئولیت‌های سردار به قرار زیر می‌باشد:

مسئول عملیات قرارگاه دریایی نوح در جنگ ایران و عرلق

فرمانده دانشکده دافوس از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶

معاون عملیات ستاد مشترک سپاه از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴

فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۲ مهرماه ۱۳۸۸

عضو کنونی هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۸ تا اول اردیبهشت ۱۳۹۸

سرپرست معاونت هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تیر تا شهریور ۱۳۹۷

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده کل سپاه که امروز چهارشنبه 4 اردیبهشت 98 برگزار شد با بیان اینکه ما امروز یک فرمانده ماندگار و بزرگ را بدرقه می‌کنیم، اظهار کرد: سردار جعفری محصول چهل سال جهاد است که پرچم را یک لحظه از دست خود بر زمین نگذاشته است، شخصیتی که به ما شجاعت تغییر آموخت و پرهیز از تجملات و ریزبینی و دقت از خصوصیات برجسته اوست که باید در سپاه امتداد پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه دوران سردار جعفری دوران طلایی و باشکوه سپاه است، ادامه داد: نیروی قدس ما با فرمانده دلاور و رشیدش کوه‌ها و دشت‌های زیادی را پشت سر گذاشت تا در شرق مدیترانه بر سلطه آمریکا پایان دهد و تا دریای سرخ پیش رفتند و بلاد اسلامی را تبدیل به سرزمین جهاد کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: مرزهای ما به قدرت نیروی زمینی تأمین شد و رزمندگان آن از صخره‌های سترگ بالا رفتند تا دژها را بر فراز مرزها برافرازند.

سردار سلامی اظهار داشت: نیروهای هوافضای ما دل زمین را شکافتند و شهرهای موشکی را پدید آوردند و موشک‌های آنها با شکافتن دل آسمان بر سر دشمنان اسلام فرود آمدند.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ما نیز دست متجاوزان آمریکایی را بست و شکوه یک امپراطوری را شکست، گفت: بسیج نیز زیبایی با مردم بودن را به ما چشاند و امروز سپاه در اوج محبوبیت و شکوه و اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه سپاه ریشه در عاشورا دارد، گفت: پاسداران ما همان روح و احساس را با خود به همراه آورده‌اند و حقیقت سپاه گوهر معنوی آن است که باید بتوانیم آن را در جان این نهاد زنده نگه داریم.

سردار سلامی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: ما در گام دوم انقلاب باید حاکمیت اسلام را به تمدن تبدیل کنیم و سپاه باید ظرفیت نقش آفرینی در گام دوم انقلاب را در خود ایجاد کند. ما باید قلمرو اقتدارمان را از منطقه به جهان گسترش دهیم تا نقطه امنی برای دشمن در سراسر جهان وجود نداشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    سلام سردار

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه