English

سرلشکر موسوی:

حفظ جان مردم و رسیدگی به تغذیه و بهداشت مساله بسیار مهمی است

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: حفظ جان مردم و رسیدگی به تغذیه و بهداشت و اسکان آن‌ها مساله بسیار مهمی است و باید آب‌های موجود از منطقه خارج شود.

حفظ جان مردم و رسیدگی به تغذیه و بهداشت مساله بسیار مهمی است

به گزارش خبرگزاری موج به  نقل از  روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در خصوص حضور اولیه نیرو‌های مسلح از همان روز‌های ابتدایی برای درمان امدادرسانی به مردم سیل زده گفت: از روز اول چند کار کلی همچون انتقال مردم از محل‌های پرخطر به محل‌های امن، مطمئن و نیز نگهداری، اسکان، تغذیه و حفظ بهداشت و درمان آن‌ها مدنظر بوده که این کار‌ها باید در اولویت اول برای مردم انجام میشد.

سرلشکر موسوی با اشاره به اقدامات مهندسی و مدیریت عمومی ارتش اذعان داشت: خطرات حجم آبی که به واسطه سیل آمده بود و مناطق وسیعی را فرا گرفته بود بایستی خطراتش تقلیل پیدا میکرد و پیشگیری می‌شد که خطرات بعدی مهیب نباشد و بتوان قبل از اینکه شهر‌ها و روستا‌ها را در بر بگیرد این آب‌ها را به دریا متنقل کرد این‌ها کار‌های عمومی بود که همه دست اندرکاران استان و ستاد مقابله با بحران استان که نیرو‌های مسلح هم عضو آن هستند شروع کردند وظایف خود را انجام دهند.

فرمانده کل ارتش در ادامه پیرامون علت حضورش در این مناطق سیل زده افزود: با اقدامات خیلی خوبی که انجام گرفته بود امیدوار بودیم که وضعیت به مرور تثبیت شود از دو روز قبل مقداری وضعیت پیچده‌تر شد و ما هم در چند روز آینده، روز‌های سخت تری را احتمالا خواهیم داشت و من هم آمدم در این روز‌های سخت همراه دیگر همرزمانم کنار مردم باشم بلکه بتوانیم کار‌های جدید را در دست بگیریم.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید و هم مطلع هستید روز گذشته تصمیمات جدیدی گرفته شد و از همان موقع کار‌های جدید در دستور کار ما قرار گرفت که انشاله بتوانیم هر چه بیشتر آسیب‌ها را تقلیل دهیم همانگونه که تا الان هم تا حد بسیار زیادی همه دست اندرکاران موفق بودند بتوانیم خطرات جانی را به صفر برسانیم و مردم عزیزمان آسیب نبینند.

سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی گفت: خطرات مالی قابل جبران است امیدواریم خدوند بزرگ کمک کند و ما بتوانیم برای این مردم خوبمان وظیفه خود را آنچه را که شایسته آن‌ها است انجام دهیم.

وی همچنین به اقدامات اولویت دار ارتش در خصوص سیل اخیر اشاره  و تاکید کرد: حفظ جان مردم و رسیدگی به تغذیه و بهداشت و اسکان آن‌ها مساله بسیار مهمی است و باید آب‌های موجود از منطقه خارج شود از ورود آب‌های دیگری که بخاطر بارش‌های آینده و احتمال آب شدن برف‌ها، سیلاب‌های بیشتری منطقه را تهدید می‌کند جلوگیری شود البته این موضوع از احتمالات است لیکن باید پیش بینی اقدام را بعمل آورد.

فرمانده کل ارتش در پایان گفت:تمام تلاشمان را تحت مدیریت استانداری گلستان که مدیریت ستاد بحران را نیز در این منطقه برعهده دارند خواهیم نمود تا این مشکلات پیش آمده برای مردم را مرتفع نماییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی