English

حجت الاسلام حسن روحانی:

باید از روحیه و غیرت مردم احساس کوچکی و تواضع کنیم

رئیس جمهور گفت: از روحیه و غیرت مردم باید احساس کوچکی و تواضع کنیم.

باید از روحیه و غیرت مردم احساس کوچکی و تواضع کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در شورای هماهنگی مدیریت بحرانی استان گلستان گفت: مردم در صفا و صمیمت بودند به گونه‌ای که هیچ صدمه‌ای ندیدند و با همان مهربانی و صفا به من و هیأت همراه خوش آمدگویی کردند.

وی با بیان اینکه از روحیه و غیرت مردم باید احساس کوچکی و تواضع کنیم، گفت: از نکات مثبت استان گلستان وحدت است و نقش همه علمای اهل سنت و شیعه و شخص آقای نورمفیدی که مورد علاقه همه جناح ها است در این وحدت چشمگیر است.

رئیس جمهور یا اشاره به اینکه شهرستان های زیادی گرفتار آب گرفتگی هستند، بیان کرد: وحدت همدلی و ایثار در کنار فداکاری های نیروهای مسلح و امدادی ستودنی است و از لحظات اول همه مسئولان درمناطق حاضر شده بودند.

وی ادامه داد: با خلبانان صحبت می کردیم وقتی شرح دادند متوجه شدیم در شرایط سخت و ریسک پذیر به منطقه آمدند و نیازهای مردم را تامین کردند.

وی اضافه کرد: خود باران برای همیشه نعمت خداوند است، حال کشوری که بارندگی کم است نعمت دوم و کشوری که در خشکسالی است نعمت سوم است اما این خسارت ها به خاطر کاستی های مسئولان است.

روحانی تصریح کرد: این منطقه به رودخانه ای خروشان نیاز دارد که آب را به دریا برساند ولی در آن گیاهان و درخت روییده و بسیار پر پیچ و خم است.بازدید رییس جمهوری از مناطق سیل زده شمال کشور

رودخانه ها لایروبی نشده نمی توان آب را هدایت کرد

وی تاکید کرد: اساس این است که رودخانه لایروبی نشده و نمی تواند آب را هدایت کند اگر در شرایط طبیعی و درطول سال به آن رسیدگی می شد مشکل امروز را نداشتیم.

برخی تصمیمات هم برای هدف دیگر انجام شد مانند زهکشی ها که به کمک سیل آمد.

وی بیان کرد: گرچه برای ما سخت بود ولی دستور داریم وزیر کشور درمنطقه بماند تا مشکلات را از نزدیک بررسی کند. ایشان از وزرا پرتلاش هستند.

روحانی گفت: می خواستم دوم فروردین خودم بیایم ولی آقای جهانگیری گفتند می آیند مساله سرپرستی استانداری هم مهم است که امیدواریم آقای غراوی این شرایط سخت را پشت سر بگذارند.

زندگی برای مردم سخت هست 

وی اضافه کرد: حادثه تلخ بوده و مردم با مشکلات زیادی رو به رو هستند. هنوز مشکل وجود دارد و تمام نشده، زندگی برای مردم سخت هست و تا مشکلات رفع نشود و سیلاب تخلیه نشود نمی توان گفت مشکلات حل شده است.

رئیس جمهور ادامه داد: اساسیه مردم زیر آب رفته و زندگی کردن برای آنها سخت شده است. مردم بسیار کمک کردند و مسئولان و نیروهای مسلح و امدادی هم پای کار آمدند.

وی اضافه کرد: مردم نگران هستند که چگونه خسارت ها را جبران کنند، هرکدام مشکلاتی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه