English

علی شمخانی:

عامل انسانی یکی از موارد مهم و دخیل در حوادث است

دبیر شورای عالی امنیت ملی عامل انسانی را یکی از عوامل مهم و دخیل در اتفاقات دانست و گفت: مردم باید قبل از این که سیلاب به آنها خسارت وارد کند، از رودخانه‌ها فاصله بگیرند و به سمتی بروند که آب کم‌ترین خسارت را به آنها وارد کند .

عامل انسانی یکی از موارد مهم و دخیل در حوادث است

به گزارش خبرگزاری موج، دریابان علی شمخانی  در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان در اهواز خاطرنشان کرد: اگر دبی کارون به اندازه‌ای بالا بیایید که فاضلاب جاری را در شهر ببینیم و همچنین بارش‌های شنبه و یکشنبه هم به آن اضافه شود، شکنندگی ایجاد می‌کند .

وی افزود:  رودخانه کارون در مقطع اهواز و مناطق پایین دست رودخانه، دو تهدید عمده برای استان به شمار می‌روند که می‌تواند چالش ایجاد کند .

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: با توجه به این‌که سامانه بارشی فعلی ضعیف شده است و سامانه بعدی از شنبه به استان می‌رسد، لذا از چهارشنبه تا جمعه برای ما زمان طلایی محسوب می‌شود تا تمهیدات لازم را به‌کار بگیریم .

شمخانی عامل انسانی را یکی از عوامل مهم و دخیل در اتفاقات دانست و گفت: مردم باید قبل از این که سیلاب به آنها خسارت وارد کند، از رودخانه‌ها فاصله بگیرند و به سمتی بروند که آب کم‌ترین خسارت را به آنها وارد کند .

وی با اشاره به مزیت‌های استان خوزستان نسبت به دیگر استان‌ها، اظهار کرد: رودخانه‌های متعدد،کانال‌ها و نهرهای متعدد، رودخانه‌های متصل به دریای آزاد، تالاب هور العظیم ، سد و زمین‌های زه‌کشی از جمله این مزیت‌ها است. وجود این مزیت‌ها در خوزستان، قدرت مانور مدیران استانی را در مواقع بحران به شدت بالا می‌برد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه