English

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس؛

پرداخت ارز دولتی تاثیری در کاهش قیمت ها نداشته است/ تنها عده ای خاص از ارز دولتی بهره برده اند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پرداخت ارز دولتی برای واردات، تاثیری در کاهش قیمت ها نداشته است، گفت: متاسفانه تنها یک عده خاص از این ارز دولتی بهره برده اند.

پرداخت ارز دولتی تاثیری در کاهش قیمت ها نداشته است/ تنها عده ای خاص از ارز دولتی بهره برده اند

زهرا سعیدی مبارکه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: با نوسان قیمت ارز ، مشکلات اقتصادی کشور افزایش یافت و با افزایش قیمت کالاها، شاهد آسیب دیدن معیشت مردم بودیم که این وضعیت ادامه دارد.

وی افزود: به طور قطع افزایش حقوق کارمندان و کارگران و بازنشستگان با توجه به توان مالی دولت و کارفرماها، نمی تواند تاثیر چندانی در جبران مشکلات معیشتی مردم داشته باشد و تنها به صورت مسکن عمل می کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بنابراین باید راهکارهایی برای جبران مشکلات معیشتی مردم و کاهش قدرت خرید آنها داشته باشیم.

سعیدی مبارکه گفت: یکی از راهکارهای دولت، پرداخت ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی است که متاسفانه تاکنون مشخص شده که این راهکار جوابگو نیست.

وی افزود: علت این است که تا این لحظه، برای واردات کالاها ارز دولتی پرداخت کردیم، اما این کالاها و اجناس با همان قیمت ارز آزاد در اختیار شهروندان قرار گرفته و باید گفت که پرداخت ارز دولتی تاثیری در کاهش قیمت ها نداشته است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در این شرایط معتقدم که باید جلوی پرداخت ارز دولتی برای واردات کالا گرفته شود و این رقم به صورت مستقیم در بین مردم توزیع گردد.

سعیدی مبارکه گفت: به طور قطع اگر ما یارانه ای که برای این کار پرداخت می کنیم را به صورت مستقیم در اختیار خود مردم قرار دهیم، آنها می توانند زندگی خود را مدیریت کرده و دیگر بودجه بیت المال به عنوان ارز دولتی پایمال نمی شود.

وی در پایان گفت: متاسفانه تاکنون ارز دولتی از جیب مردم خارج شده و تنها عده ای خاص از آن بهره مند بوده اند و نمی توان گفت که این راهکار تاثیر مثبتی در اقتصاد کشور داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه