English

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد؛

وزارت صنعت در خلف وعده خودروسازان مقصر است/ وزارت صنعت هیچ نظارتی بر قیمت گذاری خودرو انجام نمی دهد

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: خودروسازان بارها خلف وعده کرده اند و در این راه وزارت صنعت نیز مقصر است.

وزارت صنعت در خلف وعده خودروسازان مقصر است/ وزارت صنعت هیچ نظارتی بر قیمت گذاری خودرو انجام نمی دهد

بهرام پارسایی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: متاسفانه با ایجاد نوسان در نرخ ارز، خودروسازان داخلی نیز فرصت را برای افزایش قیمت مناسب دیده و ضمن کاهش کیفیت محصولات تولید شده، اقدام به افزایش قیمت خودرو در کشور کردند.

وی افزود: شرایط حاکم بر بازار خودرو به نحوی است که مردم اعتراض ها و گلایه های جدی دارند و بارها به نمایندگان مجلس این اعتراض را منتقل کرده اند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین حجم شکایت ها مربوط به شکایت مردم از خودروسازان به دلیل عدم انجام تعهدات است. به نحوی که بر اساس بررسی های صورت گرفته، در حال حاضر خودروسازان بیش از 600 هزار خودرو تعهد کرده و از انجام تعهد خود برای تحویل خودروهای پیش فروش شده، سر باز می زنند.

پارسایی گفت: این در حالی است که خودروسازان داخلی از یک سو می گویند توان واگذاری خودروهای پیش فروش شده را ندارند و از سوی دیگر شاهد ثبت نام جدید برای پیش فرورش خودرو و حتی فروش فوری خودرو هستیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه آیا مجلس نمی خواهد در این زمینه ورود جدی داشته باشد؟ گفت: بارها با مدیران ارشد دو خودروساز داخلی جلسه برگزار کرده و آنها مدام وعده داده اند. اما همواره خلف وعده کرده و همین امر موجب اعتراض و گلایه نمایندگان شده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: به طور قطع در این خلف وعده ها، وزارت صنعت نیز مقصر است. چرا که با سیاست گذاری غلط و عدم نظارت دقیق و عدم نظارت بر قیمت گذاری ها، موجب افزایش اعتراضات مردمی شده است.

پارسایی در پایان گفت: در همین راستا کمیسیون اصل 90 مجلس، کمیته ای را تشکیل داده و این کمیته قرار است با بررسی دقیق شرایط حاکم بر خودروسازان به ویژه در حوزه قیمت گذاری خودرو، گزارشی را به کمیسیون ارائه کند که این گزارش در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی