English

جهانگیری:

بخش خصوصی باید بپذیرد برای مسئولیت پذیری به صحنه بیاید/ مردم نباید احساس تنهایی کنند

معاون اول رئیس جمهور گفت: بخش خصوصی باید بپذیرد که باید برای مسئولیت پذیری به صحنه بیاید. بخش خصوصی بر روی سابقه و توان خودش و مردم حساب کند.

بخش خصوصی باید بپذیرد برای مسئولیت پذیری به صحنه بیاید/ مردم نباید احساس تنهایی کنند

به گزارش خبرگزاری موج، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم نکوداشت سید علا میر محمدصادقی، اظهار کرد: میر محمدصادقی هم یک فعال اقتصادی خوشنام و هم یک انسان با اخلاق است که نسبت مسائل جامعه خودش حساس است. فعالان مختلف بخش اقتصادی جمع شدند که به ایشان بگویند خدا قوت عمرتان طولانی باد تا بتوانید فعالیت‌های بیشتر انجام دهید.

وی خاطرنشان کرد: اقتصادی داریم که از برخی بیماری‌هایی که طولانی شده دارد رنج می‌برد و هم با چالش‌هایی که ممکن است سیاسی اجتماعی باشد اما اثرش را در اقتصاد می‌گذارد رو به و هستیم.

جهانگیری گفت: وقتی به تورم و شاخص‌های اصلی اقتصادی نگاه می‌کنیم یک پیام به ما من می‌دهد که باید اصلاحاتی صورت بگیرد، من خیلی فکر کردم که بار اصلی این اصلاحات کجا باید تمرکز کند، بار سنگینی بر دوش ما است.

وی همچنین تصریح کرد: احساسم این است که بخش خصوصی ایران بخش با توانی است. بحثم از نظر فکری است. در مورد بخش مالی حرف نمی زنم. بخش خصوصی قادر است برای برون رفت از کشور راه حل پیدا کند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: من گفته‌ام بخش خصوصی ایران نسبت به سایر بخش‌ها از یک مدنیتی برخوردار است. به این دلیل که برخی از بنگاه‌های اقتصادی سابقه ماندگاری دارد و توانسته افراد ذی‌نفع را دور خود جمع کند. این بخش خصوصی حتماً امروز قادر است برای مشکلات کشور راهکار ارائه بدهد و هیچ راهی نیست جز اینکه بپذیریم بخش خصوصی باید میدان‌دار باشد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی ممکن است با فراز ونشیب‌هایی رو به رو شود. ممکن است فکر کند که دولت و دولتی‌ها هستند اما باید بداند در میدان‌ها می‌تواند به صحنه بیاید. بخش خصوصی باید بپذیرد که باید برای مسئولیت پذیری به صحنه بیاید. بخش خصوصی بر روی سابقه و توان خودش و مردم حساب کند.

جهانگیری با اشاره به بحث اخلاق و مسئولیت‌های اجتماعی گفت: بخش خصوصی نمی‌تواند مسئولیت اجتماعی خود را رعایت نکند ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که دوام و قوامش به پیوندهای اجتماعی‌اش است. مردمی که در چنین شرایطی زندگی می‌کنند، نباید احساس تنهایی کنند. ما اگر بتوانیم در این جامعه به مسئولیت‌های اجتماعی‌مان عمل کنیم که مردم احساس تنهایی نکنند می‌بینید سرمایه اجتماعی ما چه قدر می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی ملت به ما اعتماد کنند و به جامعه خود اعتماد داشته باشند، ببینید چه قدر دلبستگی در این جامعه ایجاد می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در پیامی که اخیراً مقام معظم رهبری تحت عنوان گام دوم داده‌اند، می‌فرماید که اسلام نه تنها با تولید و کسب ثروت مخالف نیست بلکه خیلی هم استقبال می‌کند.

وی افزود: وقتی وزیر صنایع بودم بحثی به نام نوسازی صنایع داشتیم، معاونم جلسه‌ای با بخش خصوصی در این رابطه داشت که آنان از سقف ثروت شأن پرسیده بودند. من در یک جلسه‌ای این موضوع را به مقام معظم رهبری گفتم که امروز ابهام بخش خصوصی این است که ما سقف داریم، احساس کردم ناراحت شدند از این صحبت من. گفتند می‌دانید که سقفی قائل نیستم و سیاست‌های اصل ۴۴ برای همین بود که بخش خصوصی احساس نکند سقفی دارد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ما باید بخش خصوصی را حمایت کنیم. بخش خصوصی سالم و قانونمندی که در چارچوب قوانین کشور است، آلوده نیست و رانت خوار نیست.

وی افزود: در جلسه دیگری به رهبری گفتم از زندگی من می‌دانید که با هیچ بخش خصوصی سر و سری ندارم؛ اما از همه بخش‌های خصوصی حمایت می‌کنم. بخش خصوصی‌ای را می شناسم‌که سه نسل است کار می‌کنند، چه طور می‌شود که حالا کسی که سه ساله آمده توانسته میلیاردی وام بگیرد.

جهانگیری در پایان گفت: اتاق بازرگانی باید قدرتمند باشد و پشتوانه اش بخش خصوصی باشد که وقتی مدیر و رئیسش حرف می‌زند احساس کند حرفش کار ساز است. باید از این بخش خصوصی حمایت کرد. باید نمونه‌های موفق را معرفی کنیم. باید همه به هم کمک کنیم تا از این دوران به خوبی و خوشی عبور کنیم.

به گزارش ایسنا در این مراسم همچنین علی مطهری طی سخنانی اظهار کرد : ما انسان کامل را انسانی می دانیم که همه ارزش‌های انسانی در او رشد کرده باشد. مصداق انسان کامل برای ما امام معصوم است و رسیدن به آن درجه ناممکن است، اما به تعبیر شهید مطهری اگر نمی توانیم انسان کامل باشیم، حداقل انسان متعادل باشیم. اگر نمی توانیم همه ارزش‌ها را در خود رشد دهیم باید خود را به الگوی انسان کامل نزدیک کنیم و حداقلِ ارزش‌ها را در خود ایجاد کنیم.

وی با اشاره به صفات و ارزش‌های شخصیتی سیدعلا میرمحمدصادقی گفت: اینکه ایشان از دهه سی با شهید مطهری و بعد شهید بهشتی و سایر روحانیون آشنا بودند، یک گوهر شناسی است.

مطهری سپس گفت: شهید مطهری هم گوهر شناس بودند؛ امام خمینی (ره) را اولین نفر در قم شهید مطهری کشف کرد. ایشان از همان زمان می‌گفتند سخنان امام بعدها گل می کند.

وی افزود: اینکه آقای میرمحمد صادقی از دهه سی به سراغ شهید مطهری و بعد شهید بهشتی رفتند هم گوهر شناسی است و باید قدر دان باشیم.

گفتنی است این مراسم با حضور چهره‌هایی چون علی مطهری و حداد عادل، شریعتمداری وزیر کار رفاه و تأمین اجتماعی قدرت الله علی‌خانی، بادامچیان به همت اتاق بازرگانی برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه