English

سعید محمد در پیش خطبه های نماز جمعه:

ماموریت ما توسعه زیرساخت‌های کشور و حضور در کنار تمام دولت‌هاست

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: ماموریت ما توسعه زیرساخت‌های کشور و حضور در کنار تمام دولت‌هاست.

ماموریت ما توسعه زیرساخت‌های کشور و حضور در کنار تمام دولت‌هاست

به گزارش خبرگزاری موج، سعید محمد  فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در سخنرانی پیش از خطبه‌ های نماز جمعه تهران با بیان اینکه این قرارگاه در سال ۶۸ بر اساس اصل ۱۴۷ قانون اساسی تاسیس شده است، گفت: این اصل به نیروهای مسلح اجازه می‌دهد، در زمان صلح توان خود را در خدمت توسعه زیرساخت‌های کشور قرار دهند.

وی افزود: قرارگاه سازندگی با کوله باری از تجربه دفاع مقدس ماموریت دارد که زیرساخت‌های کشور را پس از خرابی‌های دوران جنگ تحمیلی توسعه دهد و به عنوان بازوی مقتدر و کارآمد برای تمام دولت‌ها در کنار آن‌ها باشد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تصریح کرد: قرارگاه جای خالی پیمانکاران خارجی را پر کرد و توسعه و الگوسازی برای صنعت ساخت در کشور را در راس برنامه‌های خود قرار داده است.

محمد تصریح کرد: امروز که در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، سپاه بر خود واجب می‌داند که در هر عرصه در خط مقدم قرار گیرد و به تحقق شعار ما می‌توانیم و ایجاد روحیه خودباوری و روحیه بن بست شکنی و بومی سازی و استفاده از ظرفیت نخبگان و جوان کمک کند.

وی افزود: قرارگاه امروز به عنوان مقتدرترین مجموعه مهندسی در منطقه با دارا بودن بیش از ۱۳ هزار ماشین آلات تخصصی در همه حوزه‌ها و داشتن ۲۰۰ هزار نفر نیروی انسانی و به کارگیری بیش از ۵ هزار پیمانکار شناخته می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء در این چند سال ۶۲ سد و احداث ۱۱ هزار کیلومتر خطوط انتقال نفت، آب و گاز و احداث ۲۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، احداث ۳۹۰۰ کیلومتر راه‌آهن، ۲۵۰ کیلومتر مترو، ۲۳ هزار کیلومتر فیبر نوری و افزایش ظرفیت کنستانتره مس به میزان ۲۵۰ هزار تن در سال، افزایش ظرفیت تولید بنزین در کشور به میزان ۳۷ میلیون لیتر به صورت روزانه، افزایش ظرفیت گاز شیرین از دستاورد‌های مهم قرارگاه سازندگی است.

سعید محمد با بیان اینکه قرارگاه در حوزه محرومیت‌زدایی برنامه‌ریزی کرده است، گفت: در مناطق کمتر برخوردار با شناسایی نقاط ضعف در روستا‌ها بیش از ۱۰ هزار برنامه عمرانی، آموزشی و امدادی مثل پلسازی، خانه بهداشت، راهسازی و مجموعه‌های ورزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء در بحران‌های طبیعی ایران به عنوان اولین مجموعه امدادی حضور داشته است، گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء در کرمانشاه ۸ هزار و ۳۵۰ کانکس ظرف ۳۵ روز در اختیار مردم قرار گرفت.
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء افزود: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در تمام عرصه‌های فنی مهندسی به قله‌های خود کفایی دست پیدا کردیم و در هیچ حوزه‌ای به شرکت‌های خارجی نیاز نداریم.
 
محمد ادامه داد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء با تکیه بر توان نیرو‌های بومی و جوان در تمام عرصه‌ها و حوزه‌های فنی و مهندسی چه در بخش طراحی و مشاوره، ساخت و کالا تلاش خود را کرده است که خودکفایی را در کشور نهادینه کند و امروز آماده صدور خدمات مهندسی به کشور‌های دوست و همسو هستیم.

وی تاکید کرد: در پروژه ستاره خلیج فارس قرارگاه خاتم‌الانبیاء توانست بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین یورو ۵ جهان را به بهره‌برداری برساند که ۶۷ درصد مهندسی آن ایرانی؛ ۷۰ درصد کالای ایرانی و ۱۰۰ درصد اجرای ایرانی است و در هفته آینده فاز سوم آن با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: در حوزه مشترک پارس جنوبی ما با کشور قطر ۶ فاز از پارس جنوبی به بر عهده قرارگاه خاتم‌الانبیاء قرار گرفت که ۲ فاز آن در گذشته تحویل شد و ۴ فاز آن در یک ماه آینده تحویل خواهد شد که کشور ما در برداشت از مخزن پارس جنوبی جلو خواهد افتاد.

محمد افزود: امروز توان کشتی سازی در مجموعه به صورت کامل وجود دارد و سفارش خارجی دریافت کردیم و در حال ساخت کشتی‌های نفت‌کش و غول‌پیکر هستیم.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء تمام توان مهندسی خود را در خدمت مردم و دولت جهت عبور از بحران‌ها خصوصا بحران تحریم قرار داده است، گفت: ما به دنبال پیاده سازی و نهادینه سازی مفاهیم اقتصاد مقاومتی در کشور هستیم و باید ظرفیت‌های داخلی در اولویت قرار بگیرد و اقتصاد متکی بر مردم عملیاتی شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تصریح کرد: در هر عرصه‌ای که ما توانمند شویم تحریم معنا ندارد و برای همین باید گلوگاه‌ها را شناسایی کنیم و در آن حوزه‌هایی که امکان دارد دشمن به ما آسیب برساند، در آن حوزه‌ها با بومی سازی اهرم فشار را از دشمن بگیریم.

محمد با بیان اینک تحریم‌ها برای ما یک فرصت است، گفت: وجه تمایز قرارگاه خاتم‌الانبیاء انجام فعالیت‌های سازندگی با حفظ ارزش‌های معنوی و الگوسازی در این زمینه در جامعه پیمانکاری کشور است.

وی در پایان با درخواست از دولت و نهاد‌های حاکمیتی گفت: به منظور حمایت از فعالیت‌های جهادی قرارگاه خاتم‌الانبیاء به این مجموعه کمک شود و به پیشنهادات ما برای بودجه و به مطالبات قرارگاه توجه شود که قرارگاه برنامه‌ریزی کرده است که تا سال آینده ۷۰ پروژه خود را تکمیل کند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی