English

آیت‌ الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:

کسانی که می‌گویند نظام در سراشیبی است، سخت اشتباه می‌کنند/ باید مراقب موج سواران خائن باشیم

امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که می‌گویند نظام در سراشیبی است، سخت اشتباه می‌کنند، این نظام زمینه ساز قیام امام زمان خواهد بود و از گردنه‌های سخت عبور خواهد کرد.

کسانی که می‌گویند نظام در سراشیبی است، سخت اشتباه می‌کنند/ باید مراقب موج سواران خائن باشیم

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌ الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌ های نماز جمعه تهران گفت: پیروان عرفان‌های انحرافی از گرایش جوانان به سیر سلوک سوءاستفاده می‌کنند که این مساله در نهایت منجر به بریدن فرد از جامعه و نظامی اسلامی می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه عرفان ناب محمدی بر ایستادگی در برابر دشمن تاکید می‌کند، اظهار کرد: کسانی که از انقلاب و نظام می‌برند آن عرفان یک عرفان قلابی است.

مراقب باشیم در سیر سلوک ما را به دام نیندازند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مراقب باشیم در سیر سلوک ما را به دام نیندازند، تصریح کرد: عرفان واقعی در بندگی است و ما باید مواظب باشیم تا با عرفان‌های قلابی ما را اسیر نکرده و  عرفان‌های بدلی ما را از عرفان اصلی و خدایی جدا نکنند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه بندگی باید خود را در خانواده با گذشت متقابل نشان دهدف تصریح کرد: سیر سلوک بندگی در عرصه اجتماعی است.

وی ادامه داد: در شرایط سخت زندگی به فکر جیب خود بودن و حرص آمریکا پسند و دشمن پسند سیر سلوک نیست و در بندگی در عرصه سیاسی حجت شرعی مدار باشیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به  روز شهادت علمدار بصیرت عمار یاسر گفت: عمار یاسر فردی بود که خانواده اش از شهدای صدر اسلام بودند و سرانجام در رکاب حضرت علی به شهادت رسید.

وی همچنین با اشاره به سالگرد  شهادت آیت‌الله مصطفی خمینی استف خاطرنشان کرد: او فرد بزرگی بود که شهادتش بذر انقلاب اسلامی را نشاند و امام فرمود شهادت او لطف خفی الهی بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به  سالروز رحلت آیت‌ الله مهدوی کنی عالمی خاطرنشان کرد: آیت‌الله مهدوی کنی اهل تقوا و سیاست مدار بود و یک سیاست مدار دینی به معنای واقعی است.

 اربعین رزمایش ولایت است

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اربعین رزمایش ولایت است و از هدایای الهی برای امت ما محسوب می‌شود، تصریح کرد: این رزمایش رزمایش بیعت با آرمان‌های امام حسین (ع) است در واقع اربعین رزمایش عملی لبیک یا حسین است.

وی با اشاره به فراخوان مقام معظم رهبری درباره تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اظهار کرد: سند تنظیم شده از سوی نخبگان را رهبر معظم انقلاب سند بالا دستی دانستند و همه را ملزم به پیگیری این سند کردند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری طی چند هفته اخیر مطالب مهمی را عنوان کردند فراخوان ایشان در رابطه با الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت دارای اهمیت است، انشاءالله تا دو سال آینده این سند کامل‌تر شود و معنای این سند این است که نظام و انقلاب ماندنی است.

وی با بیان اینکه کسانی که می‌گویند نظام در سراشیبی است، سخت اشتباه می‌کنند، تصریح کرد: این نظام زمینه ساز قیام امام زمان خواهد بود و از گردنه‌های سخت عبور خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسئله اول کشور اهل مشکل معیشت مردم است، تصریح کرد: مسئولان و مردم باید باور داشته باشند درست کردن مسائل حاشیه‌ای و تنش ایجاد کردن کار نادرستی است به خصوص اگر از جانب مسئولان باشد. مسئولان باید مواظب باشند که با حاشیه سازی مردم را مشغول نکنند.

وی ادامه داد: راه حل برون رفت از مشکلات توکل بر خدا قطع امید از بیگانگان، باور داشتن ظرفیت‌ها، اطاعت عملی از ولایت برنامه ریزی جهادی و مدیریت جهادی وحدت ملت حول محور ولایت است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مشکلات کشور با داد و بیداد حل نمی‌شود، تصریح کرد: مشکلات کشور در یک فضای صمیمی حل خواهد شد چراکه چشم بینای رهبری مدام هدایتگر است البته باید مراقب موج سواران خائن که می‌خواهند از آب گل آلود ماهی خیانت و آسیب به نظام را بگیرند، باشیم.

وی با بیان اینکه کسانیکه مردم را تحریک می‌کنند، می‌خواهند از مردم به عنوان یک سکو می‌خواهند استفاده کنند،تصریح کرد: البته مردم ما بصیر هستند.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: در مورد ربوده شدن مرزبانان مسئولان خوب وارد میدان شدند و امیدواریم زودتر این مسئله حل شود، البته باید این تذکر را به همسایه شرقی داد که وجود تروریست‌ها مناسب با موازین حس همجواری نیست اگرهم لازم است با همکاری پاکستان کلک تروریست‌ها را کنید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تصویب لوایح چهارگانه FATF در مجلس اظهارداشت: هنوز  مانده تا FATF به قانون تبدیل شود و نیاز به تایید شورای نگهبان و مجمع است.دو طرف مخالف و موافق بایکدیگر با اعصبانیت برخورد نکنند و این هم یک لایحه است مانند دیگر موارد روند قانونی خود را طی می‌کند.

سازمان‌های بین المللی قابل اعتماد نیستند

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه سازمان‌های بین المللی قابل اعتماد نیستند، تصریح کرد: دبیر اجرایی FATF گفته هیچ تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه نیست.

امام جمعه موقت تهران اظهارداشت: پس این طناب را به گردن خود نیاندازیم و مراقب باشیم دزد‌هایی که این ملت با چهل سال پیش با سیلی بیرون کردند از پنجره قوانین بین المللی وارد نشوند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه کشورمان مانند عربستان دستوری نیست تصریح کرد: ما وظیفه داریم که مطالب مهم را بیان کنیم، مسئله خاشقجی تاج و تخت آل سعود را به لرزه درآورده و هویت سعودی‌ها را نشان می‌دهد که آل قتل و غارت هستند این یکی از موارد است.

 دنیا چشمش را به جنایت یمن بسته است

آیت‌الله خاتمی با باین اینکه دنیا چشمش را به جنایت یمن بسته است، تصریح کرد: دوازده میلیون یمنی در قحطی به سر می‌برد، آمریکا و آل سعود هم تلاش می‌کنند با خرج ده‌ها میلیون‌ها دلار در صدد هستند این قضیه را ماست مالی کنند.

آمریکا به دنبال سوء استفاده از گاو شیرده است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکا به دنبال سوء استفاده از گاو شیرده است، خاطرنشان کرد: این طوفان دامن آمریکا و آل سعود را خواهد گرفت و امیدواریم این مسئله نقطه سقوط آل سعود باشد.

تمرکز رسانه‌ها بر مسئله خاشقجی مانند یک مو از خرس کندن است

وی در پایان تاکید کرد: تمرکز رسانه‌ها بر مسئله خاشقجی مانند یک مو از خرس کندن است، همین یک مورد جنایت و هویت واقعی آل سعود را نشان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی